back to Blog

יש גם סטארטאפים יוצאי דופן שפשוט אי אפשר להאמין

בהתחשב בסכומי הכסף האדירים שמגלגלות חברות שרק אתמול או שלשום היו סטארטאפים מתחילים, אפשר היה לחשוב שמדובר בעסק רציני. אמנם אי אפשר לומר שזה באמת עניין לבדיחות והשקעה גדולה שיורדת לטמיון זה תמיד דבר עצוב ובכל זאת, לא רק רצינות מעורבת בעניין. יצאנו לבדוק מסביב לעולם וגילינו דבר מעניין ולפעמים משעשע. חלק מהרעיונות לסטארט אפ מוזרים כל כך, שפשוט קשה להאמין (למרות שהכל נכון). ומה שעוד יותר קשה להאמין זה שהיו משקיעים שהחליטו לשים על הרעיונות האלה כסף. ויש גם ורעיון, ישראלי, ממש מוזר שאולי עוד יצליח ויפתיע בגדול.

סטארטאפים ורשת חברתית מוזרה במיוחד

שמעתם פעם על פייסבוק? שאלה מצחיקה אנו שואלים כאן שהרי מי לא שמע על הרשת החברתית והתופעה העולמית. אם הייתה זמינה מכונת זמן בתשלום, אין ספק שהרבה מאוד משקיעים לסטארט אפ היו מוציאים את כל כספם כדי לחזור בזמן ולהשקיע בפייסבוק, בימיה הראשונים. אבל ככל הנראה, החשיבה כי יש מה לחדש בעולם הרשתות החברתיות הביאה משקיעים לשים יהבם על רשת חברתית מוזרה במיוחד. זו לא רשת שנועדה לקשר בין אנשי עסקים וגם לא רשת שנועדה לעזור לכם למצוא בני זוג. הכירו את Layoffspace, מיזם שהוא רשת חברתית ל… מובטלים. כן, מסתבר שמישהו חשב שזה יהיה רעיון טוב ליצור רשת חברתית לאנשים שאין להם עבודה. זה נשמע לכם כמו חוט מקשר הגיוני? לא ברור.

בואו תראו מה קניתי!

יש עוד סטארטאפים מוזרים שסובבים סביב רשתות חברתיות ומחליטים לתקוף את התחום מכיוונים לא ממש ברורים. אם אתם מחפשים רעיונות לסטארט אפים, תנסו לחשוב על דברים אחרים לגמרי מאלה שהמציאו את Blippy. אם לא שמעתם על הסטארט הזה, ככל הנראה לא הפסדתם יותר מדי. הרעיון הוא לפרסם את כל הרכישות של משתמשי האפליקציה בפניי כל העולם. כאילו שאין מספיק ציוצים ששוחררו לעולם ושגרמו למפרסמים שלהם לקבור את עצמם מבושה.

מאגר קולי של האנושות

יש כל מיני סטארטאפים שסובבים סביב בניית מאגרי מידע לצרכים שונים. לא קשה לחשוב על יישומים חיוביים של מאגרי מידע גדולים, למשל בהקשר של סטארט אפ רפואי. מאגר מידע שיוכל לעזור לפיתוח תרופות או לאתר סימנים מוקדמים למחלות. אבל היה מי שחשב כי זה יהיה רעיון טוב לבנות מאגר מידע קולי, שבו ישמרו קולותיהם של בני אדם רבים לאין מספר. הרעיון של הסטארט אפ היה ליצור מעין מאגר משותף שבו אנשים ישתפו את התאים הקוליים שלהם. ההיענות לכל הדבר הזה הייתה אפסית כך שנכון לימים אלה, כל הרעיון והאתר שעומד מאחוריו מוצעים למכירה. מעוניינים?

חגבים זה טעים?

אוכל זה עניין של טעם, וככל הנראה לפעמים הדבר נכון גם לגבי סטארטאפים. אז אם אתם שוקדים ברצינות על פיתוח סטארט אפ אנו מקווים שהרעיון הבא זה לא מה שחשבתם עליו. חברה ישראלית זכתה לא מכבר בתחרות עולמית לחברות סטארט אפ כאשר היא משאירה מאחור חברות שפיתחו רעיונות כדוגמת אפליקציות לניהול עובדים. הפיתוח הישראלי, בתחום המזון, לא מציע אפליקציה להשוואת החומוסיות הטובות ביותר בעולם אלא… (תחזיקו חזק) רעיון לטחינה של חגבים. החברה, חרגול פוד, שאף הקימה חווה לגידול חגבים, מאמינה כי אבקה מחרגולים שהיא עתירת חלבון תוכל להתאים לתעשיית המזון. הביקוש לחלבונים, למשל כמרכיב עבור חטיפי אנרגיה או משקאות חלבון לספורטאים, נחשב לגבוה וצפוי לעלות. העובדה כי השופטים נתנו לחברה הישראלית את המקום הראשון מוכיחה כי לפעמים, גם רעיונות ממש ממש מוזרים יכולים להצליח.