back to Blog

רעיונות לסטארט אפים לפי תחומים

החלום להקים סטארט אפ מוצלח חייב להיות מלווה בצעדים אופרטיביים שונים. צעדים אלה כוללים חתירה לפיתוח שירות מבוקש או מוצר מבוקש, היכולת לגייס כסף להנעת הפיתוח, היכולת לייצר טכנולוגיה מתאימה, לעיתים מאפס ולעיתים על סמך טכנולוגיה קיימת. אך לפני שמגייסים מימון, לפני שחושבים על אופי הסטארט אפ יש לבחור את התחום בו רוצים לפעול. אילו רעיונות לסטארט אפים יכולים להצליח? נציג להלן כמה רעיונות לפי תחומים שנחשבים לדבר הבא בתעשייה.

תחום הבינה העסקית

פיתוחים בתחום הבינה המלאכותית כבר חרגו מעולם המדע הבדיוני, אולם לפני הכל נרצה להציג תחום שעל פניו נשמע דומה אך יש לו היבטים שונים לגמרי. יש לכם ידע ואתם מחפשים רעיונות לסטארט אפים? כדאי שתכירו את תחום הבינה העסקית (BI). בתחום זה, הלקוחות הן למעשה חברות גדולות או ארגונים חובקי עולם שרוצים לעשות שימוש מושכל יותר, נכון יותר, מהיר יותר ורווחי בידע ובמידע המצויים בידי הארגון ובתוך מאגרי המידע שלו.

שימוש מושכל יותר במידע, תוך ניתוח שיטתי של המידע הרב המצוי בארגון ובידי העובדים שלו אינו דבר פשוט בשל הררי הנתונים והקושי להוציא מהם מסקנות נכונות. כלים תומכי איסוף מידע וניתוח צפויים להיות מבוקשים וטכנולוגיית של כריית מידע יכולים להניב למפתחים הצלחה מרשימה.

רעיונות לסטארט אפים – בינה מלאכותית

אם אתם רוצים להקים סטארט אפ ישראלי מצליח ויש לכם מוטיבציה גבוהה וידע, תחום הבינה מלאכותית בהחלט מהווה רעיון טוב להתחיל ממנו. כבר כיום עוסקות חברות שונות בפיתוחים שונים בתחום הבינה המלאכותית, כאשר היישומים בתחום זה הם כמעט אין סופיים. בינה מלאכותית עשויה לסייע בעתיד ביותר ויותר שימושים בתחומי הבידור, בעולם העסקי, בטכנולוגיות צבאיות. יתכן שפיתוח תוכנות ויישומים שלא רק מסוגלים לחקות את צורת המחשבה של בני האדם אלא גם להעלות הצעות בעצמן ואף להיות בעלות מודעות עצמית, איננו דמיוני או רחוק כל כך מהמציאות הנוכחית.

אבטחת מידע וסייבר

רעיון טוב לסטארט אפ יביא כמעט בהכרח להצלחה גם בהיבט של גיוס כספים לסטארט אפ. זה נכון כמובן בתנאי שהרעיון יכול להפוך לישים באמצעות פיתוחים טכנולוגיים, אפליקציות חדשות או אלגוריתמים משופרים. אחד התחומים הצומחים של השנים האחרונות, תחום שצפוי לצמוח באופן ניכר גם בעתיד הנראה לעין וככל הנראה גם בעתיד הרחוק הינו אבטח מידע וסייבר.

כמעט כל אדם, כל ארגון ואפילו כל מדינה מצויים תחת איומים שונים. אפילו פעולות טרור ופעולות מלחמתיות מתקיימות בהקשר הטכנולוגי, עם פוטנציאל להרס ופגיעה בתשתיות ובחיי אדם. בתחום זה ניתן למצוא גם חברות שפונות לנישה מסוימת וגם חברות שחותרות לספק אבטחת מידע טובה יותר למספר משתמשים נרחב. תחום זה רחוק מלהגיע למיצוי. לאור התרבות האיומים, פיתוחים איכותיים  בתחום האזרחי, הביטחוני, הצבאי או העסקי צפויים לקצור הצלחה מרובה.

משחקים ובידור

אין ספק שקיימים תחומים רבים נוספים שבהם ניתן לפתח סטארט אפים מוצלחים. בין היתר, בתחום הרפואה והכימיה, תחום הבטיחות לרכב, טכנולוגיות חיפוש מידע. עם זאת, פיתוח סטארט אפ מצליח בהחלט יכול לבוא בחשבון גם בתחום הקליל לכאורה, של תרבות, בידור או משחקים. מודלים חדשים של רווחיות הצליחו בשנים האחרונות להוביל מפתחי אפליקציות ומשחקים שתכליתם בידור להראות רווחים עצומים. למרות שההצלחה של קנדי קראש כבר כמעט נשכחה לאור הבאז שיצר שיגעון הפוקימן גו, הדברים ברורים. מי שיצליח לחשוב על רעיון ומי שיצליח לפתח אפליקציית בידור או משחק שייסחפו את ההמונים צפוי להצליח – ובגדול.