back to Blog

חממות סטארט אפ, כדאי או לא כדאי?

עבור יזמים וותיקים ומנוסים, הצטרפות לחממה של סטארט אפים בדרך כלל לא תעמוד על הפרק. אבל אם אתם יזמים מתחילים ואם אתם רוצים לקדם את הרעיונות שלכם בצורה טובה, יתכן מאוד שאתם שוקלים להצטרף לאחת מתוך כל מיני חממות סטארט אפ שפועלות בישראל. אם אתם שואלים אם זה צעד כדאי או שכדאי לבחור מסלול אחר, אנחנו כאן עם כל התובנות.


חממות סטארט אפ לעומת חיפוש משקיעים


עבור מי שיש ברשותו רעיון מצוין או אפילו כמה רעיונות לסטארטאפים, ברור כי הדרך למימוש עוברת דרך איתור משקיעים. אם נדמה לכם שכל מיני חממות טכנולוגיות באות להחליף את השלב הדי מיגע (חייבים להודות) של מרדף אחר משקיעים פוטנציאליים, הרי שזה לא מדויק. החממות הללו לא נועדו לתפוס את המקום של המשקיע. אז אם אתם שואלים למה בכלל כדאי לשקול את זה קבלו עובדה: החממות הן מקומות מעולים למציאת משקיעים. אם הקמתם סטארט אפ ואתם שייכים למעטים שאצלם המשקיעים עומדים בתור, כדאי לקפוץ למים העמוקים ולוותר על חממה. אבל אם אתם מגלים על בשרכם כי לא כל כך פשוט למצוא את המשקיע הנכון עבורכם, חממות סטארט אפ תהיינה בשבילכם צעד גדול בכיוון הנכון.


סביבת עבודה פורייה ומקדמת


זכרו כי אף אחד לא יתקבל לכל מיני חממות סטארט אפ בלי מנגנון סינון משמעותי. לכן, תצטרכו קצת עבודה כדי לשכנע שיבחרו בכם. אבל לאחר שתהיו בפנים, תוכלו לצפות לכך שהרבה משקיעים יגיעו כדי להיפגש אתכם וגם עם יתר החברות שהתקבלו לחממה. למשקיעים יש יותר מוכנות להשקיע בחברות כאלה והם לא צריכים להתאמץ כדי לנדוד בין סטארט אפים שונים. ביום אחד מרוכז פוגשים בהמון יזמים מוצלחים. אבל מעבר ליתרון החשוב הזה, החממות כשמן כן הן – מקומות מוגנים שמיוחדים לפיתוח היצירתיות והמון עבודה פורייה.


הקמת חברת סטארט אפ תתבצע מן הסתם לפני שמצטרפים לחממה. אבל לאחר ההקמה נדרשת המון עבודה, המון השקעה, המון שיפורים והמון למידה תוך כדי תנועה. בחממות אתם צפויים לפגוש סביבת עבודה פורייה ומקדמת בצורה בלתי רגילה. מסביבכם יהיו עוד המון יזמים כמוכם והמון חבר’ה בעלי מוטיבציה בשמים. מרבית האנשים בסביבה הזאת פתוחים להתייעצות, משתפים עצות טובות וצמאים לקשר עם אנשים טובים. בסביבת עבודה כזאת, כל שיחת מסדרון יכולה לפתור תקלה. בסביבה כזאת, נרקמים המון שיתופי פעולה לעתיד. אופי ודינאמיות כאלה כבר עזרו לקדם אין ספורט סטארט אפים, הרבה מעבר לשלב הסיד ולעבר גיוסי ההון המאוחרים יותר.


סביבת עבודה תומכת מבחינה לוגיסטית


חלק ניכר מהחממות מעמידות לרשות היזמים אין ספור פתרונות יעילים. לדוגמא, יהיו שם מנטורים, ייזמים וותיקים שכבר הצליחו, עם המון טיפים, עצות וקשרים שיכולים להוביל את מי שרוצה מאוד גבוה. מלבד מנטורים, תקבלו שם סביבת עבודה, מעבדות, חדרי ישיבות ועוד המון פתרונות שבדרך כלל צריך לשלם עבורם המון כסף וגם לאתר אותם ולהגיע אליהם. בחממה הכון נמצא זמין, קרוב ובהישג יד.
בנוסף, לרשות היזמים עומד מגוון שירותים במחיר מצחיק או על חשבון החממה. החל בעמדות עבודה וכלה בשרתים ואחסון בענן. החל בפינות קפה מאובזרות וכלה בייעוץ משפטי שמתאים ליזמים. החל בסיוע ברישום פטנטים וכלה בהדרכה פיננסית, הדרושה בהקמת עסקים ובפרט חברות הייטק בתחילת דרכן. כל אלה יחד מעניקים תנופה מועילה ביותר, ליזמים טכנולוגיים בעלי מעוף שרוצים להשקיע את זמנם בהפיכת רעיונות למציאות ובצורה טובה ויעילה ביותר.