back to Blog

פיתוח סטארט אפ, איך הופכים קושי להזדמנות?

גם השנה, מיליארדי שקלים זרמו להייטק הישראלי. לכאורה המצב נהדר, אך זה לא מדויק. למעשה, מרבית ההשקעות דרך קרנות הון סיכון הגיעו למספר מאוד מצומצם של חברות, שכבר השלימו גיוסים קודמי בהצלחה ושיש להם אופק כלכלי מאוד ברור. בחודשים האחרונים, כאשר עולם העבודה השתנה והפך ממוקד בית (תודות לקורונה), פיתוח סטארט אפ חדש הופך למאתגר במיוחד. אבל אפשר להפוך קושי להזדמנות. איך עושים את זה? קבלו שורה של דוגמאות.


ענן לשיפור תוצאות עסקיות


בעוד הרבה חברות הייטק וותיקות הודיעו על היערכות להאטה ועל הידוק החגורה, מסתבר כי יזמים רבים לא מתרגשים מהמצב ולמעשה להפך. המציאות מוכיחה כי כל מצב של שינוי, שמעורר אי וודאות ומרעיד סדרי עולם, יכול להפוך להזדמנות. אז אם אתם חולמים לפתח סטארט אפ, החלטנו הפעם לא להפנות אתכם אל רשימת חממות טכנולוגיות בישראל אלא להעניק כמה תובנות המתאימים בדיוק לימנו אלה. כך תוכלו להפוך את הקושי להזדמנות.


תקופת הקורונה חשפה את פריכותם של עסקים רבים, בכל שינוי דרמטי של סביבה עסקית. אבל לא רק וירוסים ומגפות יכולים לערער מאוד יציבות של עסקים. כפי שנראה, פיתוח סטארט אפ שילמד עסקים להימנע מכשלים ולהקדים צעדי הבראה, יכולה להצליח בגדול. חברה קטנה מרמת גן הודיעה לאחרונה שהיא עומדת להשלים פיתוח תוכנה עסקית בענן, שתאפשר למגוון עסקים להתייעל, לחסוך תקציבים ולפעול נכון יותר בשיווק, מכירות וזיהוי תקלות. החברה צופה ביקוש רב לשירותיה ובעוד אחרים מדווחים על פיטורים, היא מכריזה על גיוס עובדים חדשים.


ממשק לפעילות פיננסית בטוחה ומהירה יותר


זה לא סוד שעל רקע משברים וחוסר וודאות, הבורסות בעולם הופכות לתנודתיות. גופים פיננסיים בעולם עומדים לפני מצבים לא פשוטים, במיוחד על רקע פערי מידע וקושי להגיב כאשר הקורונה הפריעה לשגרת העבודה. חברה בתחום הפינטק בהובלת יזם ישראלי עתיר ניסיון הודיעה על הסכמים על שורה של בנקים ומוסדות פיננסיים בעולם, על בסיס פיתוח ממשק לפעילות פיננסית בטוחה ומהירה יותר, תוך מזעור סיכונים.


מערכת אוטומטית לשיפור המכירות


חברה ישראלית – אמריקאית שגייסה בשנה האחרונה מעל ל-100 מיליון דולר, עושה שימוש בבינה מלאכותית כפלטפורמה לשיפור תוצאות עסקיות של לקוחות העסקיים. החברה מפתחת בימים אלה כמה טכנולוגיות שיאפשרו לארגונים עסקים למכור יותר, על בסיס גזירת מסקנות מכל אינטראקציה עסקית. לדוגמא, תוכנה תגזור מסקנות משיחות מוקלטות של אנשי מכירות, תתמלל ותנתח נתונים ותייעל את עבודתם של אנשי מכירות וותיקים וחדשים.


תמלול ותרגום אוטומטי לכל דורש


נראה לכם שבימים אלה המחשבה על מכירת סטארט אפ היא לא יותר מחלום בהקיץ? חברה שעד כה עבדה בעיקר עם בתי ספר, אוניברסיטאות ומכוני מחקר הודיעה על הרחבה של תחומי פעילותה בשל הגידול העצום בתחומי התקשורת מרחוק בין אנשים ובין ארגונים. כאשר שיחות ועידה למיניהן הפכו לערוץ תקשורת חסר תקדים בין גורמים שונים בכל העולם, מערכות אוטומטיות לתרגום ולתמלול נדרשות יותר מתמיד.


סייבר וענף המכירות המקוונות


סכומי עתק נמחקו השנה, ולא בגלל הסכם השקעה בסטארט אפ שלא עלה יפה. סכומי עתק נמחקו בגלל מקרים של הונאות מקוונות, שהפילו קורבן חברות למסחר אונליין וחנויות מקוונות וכן צרכנים שעוברים לרכישה מקוונת בגלל הסגר המתמשך. פיתוח מעניין שצפוי לעניין בעיקר חברות הפועלות במסחר אונליין נועד לזהות בין רגע מתי עסקת רכישה היא לגיטימית ומתי מדובר בלא יותר מהונאה. לא מדובר בפעילות סייבר שנחשבה עד כה למרכזית אולם היא צפויה להפוך למשמעותית עוד יותר, בשנים הקרובות.


להיערך היום למיחשוב של הדור הבא


כמה יזמים מסרו לאחרונה על הקמת חברה שאמורה לעמוד בחוד החנית של המיחשוב של הדור הבא, על בסיס מעבדים קוונטיים. בודדים הם אותם סטארטאפים להשקעה שמצהירים בגלוי על רצונם להגיע בעתיד הנראה לעין ליישומים מעשיים במחשוב קוונטי, שעד לאחרונה נחשב למדע בדיוני או ליותר מדי תיאורטי. היזמים הצהירו שלאחר שיסיימו לתכנון מערכות הפעלה שיתאימו למחשבי העתיד, השוק שאליו הם יפנו עצום בגודלו. בין היתר, מרכזים רפואיים, חברות תרופות וארגונים עסקיים שזקוקים למעבדים בעלי כוח חישוב חסר תקדים צפויים להיזדקק לשירותי עיבוד המידע המהיר והיעיל יותר. אומרים שלו הייתה קיימת טכנולוגיה מסוג זה כיום, סביר מאוד להניח שהקורונה כבר הייתה שייכת להיסטוריה מפני שמיפוי המידע הנחוץ היה מסתיים מזמן.


מערכת הרפואה מייחלת לפתרונות מרחוק


חברה ישראלית שפעלה עד כה בעיקר בתחום הביג דטאה חששה מירידה ממשית במכירות בגלל הקורונה. החברה, שראתה מסביב יזמים שקפאו בגלל הקושי לעניין משקיעים חדשים החליטו לפתח במקביל לתחום פעילותה משהו חדש לגמרי. לצד פעילות ביג דאטה, החליטו ראשי החברה על פיתוח סטארט אפ שיאפשר להפוך את המכשירים הסלולריים שלנו לכלים לאיסוף מדדים רפואיים. בחברה נערכים לצאת לשיווק של טכנולוגיה שתאפשר לצוותים רפואיים ולמרכזים רפואיים לבצע מדידה של קצב לב, רמת חמצן (סטורציה) ומדדים אחרים, מרחוק. כאשר מערכת הרפואה מייחלת לפתרונות מרחוק, זוהי דוגמא להיערכות נאותה למצב הנוכחי.


המון מקום לשיפור חווית המכירות המקוונות


בתחום המכירות המקוונות יש כיום מקום לא רק לקידום פיתוח סטארט אפ אחד אלא לפיתוח שורה עצומה של סטארט אפים משגשגים. בין היתר, משקיעים מביעים עניין בפיתוחים כגון אופטימיזציה של מכירות אונליין, שיפור חווית רכישה, חסימת הונאות ופישינג, פתרונות יעילים יותר להעברות תשלומים וסליקה לגופים גדולים ולחברות קטנות. יזמים שקוראים נכון את המפה, יצליחו יפה גם בסביבה הנוכחית.