back to Blog

מהו קורס יזמות עסקית?

רוצים להקים עסק או לפתח סטארט אפ אבל מרגישים שחסר לכם ידע? השאיפה לידע, אם אתם בנקודה זאת, נקודת הפתיחה שלכם דווקא טובה מאוד. אלפי עסקים נסגרים בישראל בכל שנה, מרביתם בגלל טעויות ניהול ותקלות שאפשר היה למנוע. זה המקום שבו כדאי לכם להבין מהו בעצם קורס יזמות עסקית, למי הוא נועד ומה הוא נותן.


ללמוד מעשית, לא תיאורטית


הפקולטות השונות מלאות סטודנטים עם הרים של ידע תיאורטי אבל בלי מספיק ידע או רקע מעשיים. ובדיוק כאן נכנס לתמונה הקורס שנועד ליזמים. אם רוצים לדעת לאן פונים לצורך גיוס הון, אם רוצים לדעת איך לדבר עם הבנק, מהי תוכנית עסקית ומהי נקודת איזון של עסק, זה הקורס שנותן את כל זה וגם יותר. לפה אף אחד לא מגיע על מנת לדקלם תיאוריות או להצליח במבחן תיאורטי כזה או אחר. אלה לימודים מעשיים, במלוא מובן המילה. מי שרוצה באמת להפוך ליזם עם קבלות, להקים עסק ולהצליח, צריך את הקורס המעשי.


כל הכלים לניהול עסק ויזמות חדשה


מי שעובד כשכיר ורוצה להישאר לנצח עם שמיכת הביטחון של תלוש משכורת, לא יפיק הרבה תועלת מהכלים שנותן קורס יזמות עסקית. אבל מי שרוצה להפוך לעצמאי, מי ששוקל ברצינות אפילו להתחיל עם עסק קטן ומשם, השמיים הם הגבול, יקבל אין ספור כלים נדרשים. לדוגמא, במימון, קורס ליזמות מצייד את הלומדים במגוון כלים לטובת איתור משקיעים. במיוחד בסביבה טכנולוגית, המיומנות הזאת יכולה להיות ההבדל בין עוד חלום שנגנז לבין הקמת סטארט אפ שיסתיים באקזיט. הכלים הנוספים כוללים את האלף בית של כל קידום המכירות והשיווק. אפילו אם אתם לא מתכננים להיות בעצמכם אנשי השיווק לאורך זמן, כל יזם מצליח חייב לפחות להבין את היסודות של שיווק, קידום מכירות ומיתוג. עוד כלי רב עוצמה הוא שימוש באינטרנט וברשתות חברתיות לטובת יצירת קשרים, איסוף לידים ויצירת נוכחות לעסק שלך. לא משנה מהי הצורה של היזמות העסקית המעניינת אותך, עם כלים אונליין תוכל לקדם את העסק החדש או המתחדש, מהר, יעיל וטוב יותר.


מי מלמד בקורס ואיך תדעו אם הוא איכותי


אחרי שאמרנו שמדובר על קורס מעשי, לא תיאורטי אלא עם דוגמאות ותובנות מהחיים, קבלו נקודה למחשבה. הרבה קורסים מתקראים כיום בשם המחייב “יזמות עסקית”. כל הקורסים מתיימרים לתת כלים וטיפים שיובילו אתכם להצלחה כיזמים. אז איך תוכלו לדעת איזה הוא הקורס שבאמת מתאים לכם ובאמת איכותי? התשובה הפשוטה: בדקו מי מלמד שם. טייטל נוצץ כמו עו”ד כזה או אחר, כלכלן כזה או אחר או רואה חשבון כזה או אחר לא מספיק. בדקו שמרצים שמלמדים אתכם הם בעצמם יזמים, בעלי עסקים או לפחות כאלה שכבר הובילו הרבה עסקים של ממש, להצלחה ממשית.


יזמות ייחודית להייטק


הקורס אכן מתאים בראש ובראשונה למי שמאמין שעם הכלים המתאימים הוא יוכל להצליח בגדול. הקורס מתאים לאנשים שבוער בהם צורך, להוביל, ליזום להקים עסק או יזמות מכל סוג שהוא. אבל, נסיים בכך שיש קורסים עם מיקוד ספציפי ואת זה צריך לזכור. לדוגמא, אם אתם רוצים להקים מפעל, כלים מאוד מסוימים יובילו אתכם קדימה. אבל אם אתם רוצים להקים סטארט אפ, אתם צריכים כלים אחרים, מאוד מכווני מטרה טכנולוגית. לשם כך, פותחו קורסים של יזמות טכנולוגית. בקורסים הללו לא רק מקבלים כלים אלא גם יוצרים קשרים שלא פעם מסתיימים בשיתופי פעולה בין יזמים למשקיעים.