back to Blog

הקמת עסק סטארטאפיסטי מתחילה בחיפוש משרדים להשכרה

בתחילת שנת 2015 פורסם מחקר מקיף שעסק בסיכויי ההצלחה של מיזמים חדשים. עפ”י אותו מחקר, שבוצע ע”י החברות IVC ו-ReversExit, ושעקב אחרי כ-10,000 סטארט-אפים שהוקמו בין השנים 1999 ל-2014, סיכויי ההצלחה של חברת הזנק הם בערך 2.5%. גם כשהמדד להצלחה הוגמש מעט, 94% מהעסקים לא הגיעו לרף.

מצד שני, למרות תמונת המצב הקודרת, שבהחלט עלולה להרתיע יזמים מלהקים סטארטאפים, גם 2015 התגלתה בסופה כשנת שיא: שנת שיא מבחינת מספר הסטארטאפים החדשים (למעלה מ-1,400), מבחינת היקף גיוס ההון של המיזמים החדשים (למעלה מ-3.5 מיליארד דולר) וגם מבחינת מספר האקסלרטורים שמאפשרים לסטארטאפים לנבוט באופן מושכל ומוצלח (קרוב ל-100).

מגמה מובהקת נוספת שאפיינה את עולם הסטארטאפים ב-2015 היא התרחבות תופעת חללי העבודה המשותפים, קונספט שכמו נולד במיוחד עבור חברות הזנק, כשמעניין לגלות שרוב רובם של חללי העבודה מתמלאים במהירות וכבר מנהלים רשימות המתנה (שגם הן הולכות ומתארכות).

המסקנה: החלום לשנות את העולם (ובסופו של דבר זוהי המהות של סטארטאפ, למצוא פתרון אפקטיבי לצורך אמיתי של בני אדם רבים) והאופציה לרווח כלכלי משמעותי בנוסף חזקים מכל סטטיסטיקה, ועל כן מספרם של הסטארטאפים רק ילך וימשיך לגדול – ולכל יזם ששואף להיות בצד של האחוזים הבודדים שמצליחים ולא עם הרוב שנתקע אי שם בדרך מומלץ בחום להתנהל באופן מושכל ובפרט להימנע מהוצאות מיותרות בתחילת הדרך. בפרט חשוב מאוד למצוא משרדים להשכרה בתקציב המותאם לצרכים שלכם שלא ישרפו מהר מדי את המזומנים שבקופת המיזם, וזהו למעשה השלב הראשון בהקמת עסק סטארטאפיסטי.

גמישות במקום פאר

לא מעט יזמים מתפתים לחפש משרדים מפוארים יתר על המידה, לפעמים מתוך מחשבה שבדרך זו הם ישדרו עוצמה וימשכו משקיעים, ולפעמים מתוך שגיאה מחשבתית (לא בלתי מובנת, שהרי אנחנו חיים בעולם של תדמיות ולאו דווקא של מהות).

כך או כך מדובר בטעות שעלולה לעלות לסטארטאפ הצעיר ביוקר, לאלץ אותו לצאת לסבבים של גיוסי הון במקום להתמקד בפיתוח הרעיון והמוצרים וכמובן לשלם מחיר יקר עבור ההון הנדרש (ובפרט לוותר על חלק מהשליטה והמניות החברה).

במקום לחפש משרדים להשכרה שמתאפיינים בפאר ויוקרה, מומלץ לכל סטארטאפ מתחיל לחפש חללי עבודה שמבטיחים גמישות מרבית – וזהו למעשה אחד היתרונות המשמעותיים של חללי העבודה המשותפים, כך שאין פלא שהקונספט החדשני הזה צובר תאוצה במהירות.

סביבת עבודה מעצימה

בנוסף לגמישות משרדים להשכרה בקונספט של חללי עבודה משותפים מבטיחים דבר חשוב מאוד: הנאה מרבית בכל יום עבודה.

חשוב לדעת שמחקרים רבים גילו שהנאה מובילה לפרודוקטיביות, ומן הסתם זו גם הסיבה האמיתית לביקוש הרב לאופציות השונות של השכרת משרדים משותפים.

ההנאה מושגת בעיקר בזכות המפגשים עם ה”שכנים” לחללים המשותפים, ובזכות האווירה הכיפית ומעוררת ההשראה.

משרדים להשכרה עבור סטארטאפ?

ישנם כאמור לא מעט חללי עבודה משותפים, והם הולכים ומתרבים, אך יש למצוא את האחד שיספק חוויית עבודה אולטימטיבית, עיצוב שובה עין ולב, מפגשים מעצימים עם סטארטאפיסטים אחרים, יזמים מכל התחומים ופרילנסרים שעשויים גם לתרום למיזם בראשית דרכו.

בנוסף לחללי העבודה המגוונים שמאפשרים לכל סטארט אפ למצוא את זה המתאים ביותר לצרכים שלו ולשלם רק עבור מה שבאמת הכרחי לו, וכך בעצם להגיע ליחס עלות תועלת אופטימלי.