back to Blog

איזה סטארטאפ ישראלי יכבוש את העולם ב-2018?

מדי שנה מוקמים בישראל כמה מאות סטארטאפים. רובם נשארים בגדר חלום שלא התגשם, אולם תמיד ישנם גם כאלה שמשנים את העולם, וגם את חיי מייסדיהם ועובדיהם, כפי שקרה למשל בווייז. הניסיון לזהות מיהו אותו סטארטאפ ישראלי שיהפוך להיות הדבר הבא ויכבוש את העולם משותף לרבים – הן משקיעים שמן הסתם זקוקים לתחזית אמינה כדי לדעת איפה כדאי להניח את כספם, הן מגזינים שונים בתחום והן מי שההתפתחויות הטכנולוגיות מעניינות אותו ומסעירות את הדמיון שלו. לפניכם 4 סטארטאפים שעשויים להפוך למוכרים במיוחד ב-2018:

לספק מידע רפואי אמין ומדויק במצבים רפואיים מורכבים – מדינט

האינטרנט הוא מקור מעולה למידע רחב היקף ובעל ערך רב בכמעט כל תחום – אבל כשאנחנו זקוקים לאינפורמציה רפואית אמינה ומדויקת, לא תמיד גוגל מצליח לספק לנו אותה. סטארטאפ ישראלי מבטיח בשם מדינט (medint) מנסה לשנות את המציאות הזו, ולספק לחולים במחלות כרוניות ולמי שנקלע למצב רפואי מורכב מידע אמין ורלוונטי במיוחד עבורו.

האינפורמציה שמדינט שואפת לספק מושגת בעזרת חוקרים בעלי מומחיות משמעותית בתחום הרפואה, וכוללת בין השאר המלצות על רופאים שיודעים כיצד לטפל במחלה הספציפית, מהם הטיפולים השונים האפשריים, תופעות לוואי שעלולות לצוץ בעקבות כל טיפול ופתרונות אפקטיביים עבורן, ועוד.

הייחוד של החברה הוא החיבור בין הטכנולוגיה העדכנית לבין ההון האנושי יקר הערך, ובעולם שכבר מבין עד כמה רפואה מותאמת אישית ומונגשת לכל אדם הינה מוצר קריטי, בהחלט יכול להיות שכולנו נדבר על medint ב-2018.

סטארטאפ שיסדר לכם חופשה בחו”ל בזיל הזול – ספליטי

מחירי החופשות בחו”ל הופכים לזולים יותר ויותר, הן בזכות התחרות המתעצמת (גם בתחום התעופה, עם כניסתן של חברות לואו קוסט רבות, וגם בתחום המלונאות, בין השאר הודות ל-AIRBNB) והן בזכות הטכנולוגיות החדשניות שמאפשרות לכולנו למצוא את ההצעות המשתלמות ביותר לכל סוג של חופשה שאנחנו מעוניינים בה, ובכל יעד שהוא ברחבי הגלובוס.

סטארטאפ חדש, ספליטי (splitty), מבטיח לנו למצוא חדרי מלון במחיר אטרקטיבי במיוחד. בסוף 2017 השלימו בספליטי גיוס כספים של 2.4 מיליון דולר, וייתכן ש-2018 היא שנת הפריצה של מיזם מסקרן זה, שעלה על “טריק” פשוט”: במקום להזמין באתר אחד או דרך סוכנות אחת חדר במלון לכל ימי החופשה, אפשר לפצל את ההזמנה: להישאר באותו מלון, אבל להזמין חדר לכל אחד מהימים בנפרד, במקום שמציע את המחיר המשתלם ביותר לאותו יום ספציפי, וכך לחסוך סכומים בלתי מבוטלים.

ביטוח על בסיס בינה מלאכותית – למונייד

עוד סטארטאפ שעשוי לחולל שינוי דרמטי בעולם הוא למונייד (lemonade). הקונספט של למונייד, שהוקמה כבר ב-2015 וב-2016 גייסה כמה עשרות מיליוני דולרים, הוא לא פחות ממהפכני ועוד בתחום שנחשב לאחד היותר שמרניים שיש, הביטוח.

המוצר שמציעה למונייד הוא ביטוחים שונים, אבל בנוסף לצמצום רמת אי הוודאות בחיינו, מבטיחה החברה הצעירה עוד 2 דברים חשובים: תשלום תביעות במהירות כמעט בלתי נתפשת וזאת בזכות טכנולוגיות מתקדמות ובינה מלאכותית, ומודל עסקי שונה לגמרי מזה של חברות הביטוח המסורתיות: למונייד מתחייבת על הקצאת 20% מכל פרמיה שמשולמת לה לטובת תפעול החברה ורווחיותה – וזהו. בהתאם אין לה אינטרס לא לשלם עבור תביעות ביטוח, ובנוסף, אם נשאר כסף בקופתה בסוף השנה מעבר לאותם 20% הוא יועבר לעמותות שונות בהתאם לבחירת המבוטחים.

ואולי ממש עכשיו בני נוער אי שם בארץ מפתחים את הרעיון המנצח?

במרץ 2018 תתקיים תחרות מסקרנת שנקראת אליפות הסטארט-אפ לנוער. התחרות הינה ביוזמת משרד החינוך, מיועדת לתלמידי ולתלמידות כיתות י’ עד י”ד, ולצוות המנצח יוענקו הן פרס כספי והן תמיכה מקצועית – כך שמי יודע, אולי מהתחרות הזו יצא הרעיון המנצח של 2018 והשינוי שכולנו רוצים בעולם.