back to Blog

הכל אודות ניכיון שיקים

נכיון שיקים הינו מושג המייחס לתחום הפיננסים אשר נועד להקל על אנשים פרטיים, חברות ובעלי עסקים בזמן קבלת צ’קים דחויים.

כיום רבים עדיין משתמשים בשיטת תשלום זאת גם כדי לבצע תשלומים דחויים, וגם על מנת לבצע עסקאות בתשלומים, להפקיד פיקדונות לגורמים שונים, תוך ביצוע תהליכים כספיים המלווים בתשלום בצ’ק.

תשלום בשיקים דחויים אמנם משרת רבים, כמו אנשים פרטיים, בעלי עסקים וחברות שונות, אך מצדו השני של המתרס נמצא מקבל הצ’ק הדחוי שאינו יודע כיצד להתמודד עם תשלום דחוי. לכן חשוב לדעת יותר על הדרך לפרוע מוקדם צ’ק דחוי.

נכיון שיקים – מה זה? ומתי צריך את זה?

נכיון צ’קים הינה דרך להתמודד עם קבלת צ’קים דחויים בזמן ששיטות תשלום שוטף פלוס 30 ושיטות אחרות, מהוות מחסום פיננסי להתנהלות כספית נכונה וניהול מזומנים יעיל.

שיטת התשלומים הדחויים שנהגתה ממש פה! על ידי מדינת ישראל: מקשה על רבים לנהל את העסקים ואת חשבון הבנק בצורה יעילה ושוטפת, לכן ישנן חברות פיננסיות המציעות פתרון למקבלי שיקים דחויים, בזמן שהפתרון הינו: ניכיון צ’קים.

כיצד זה עובד?

נכיון שיקים פרטיים או מסחריים הינו שירות אותו מאפשרות חברות חוץ בנקאיות אשר מספקות שלל שירותים כמו ניקוי צ’קים, מימון והלוואות, ייעוץ במשכנתאות, ייעוץ בתיקי השקעות ושלל שירותים המתאימים לבעלי עסקים ואנשים פרטיים.

תהלך ניכיון צ’קים נעשה על ידי חברות מסוג זה שבודקות את הצ’ק עבור הלקוח, בוחנות אותו, מבררות את אמינותו ולאחר מכן פורטות עבור הלקוח את הצ’ק, ובכך מאפשרות ללקוח לקבל באופן מיידי את הכסף במזומן על ידי שליח של החברה, או ישירות אל חשבון העובר ושב.

חשוב לדעת כי חברות מקצועיות בתמורה לפעולה גובות עמלות או ריביות שנקבעו מראש ובכך מייצרות רווח על פדיון מוקדם של השיק שהעביר אליהן הלקוח.

מתי כדאי לגשת לחברות כאלה על מנת לבצע פריטת שיקים?

יועצים ומומחים בתחום הפיננסיים, ממליצים לבצע את הפעולה רק כאשר הצטברו בידכם מספר לא מועט של שיקים דחויים, או בקבלת צ’ק על סכום גבוה של כמה אלפי שקלים אותם אתם רוצים להזרים באופן מידי אל חשבון הבנק.

בשירות זה משתמשים בעלי עסקים, עצמאיים, פרילנסרים, אנשים פרטיים, בעלי חברות וארגונים והכל על מנת לנהל תזרים מזומנים טוב יותר.

חשוב לדעת כי בעת הפעולה חברות טובות, אמינות ומקצועיות יאפשרו שירות מהיר, תוך  העברת הכסף ישירות אל חשבון הבנק, או שליחת הכסף על ידי שליח, לכל מקום.

מלבד ניכיון שיקים? מהן האלטרנטיבות העומדות בפנינו?

זה נכון, לא כל אחד רוצה לשלם עמלה של 10 אחוזים בממוצע על פעולת הפדיון המוקדם של הצ’ק, לכן ישנן כמה אופציות לרשותכם והן: הפקדת הצ’ק למשמורת בבנק עד למועד הפדיון, כמו גם העברת הצ’ק לגורם אחר במידה והצ’ק פתוח, או המתנה עד למועד התשלום.

עם זאת רבים עדיין מעדיפים לא להמתין למועד התשלום, כמו גם שרבים מעוניינים לדעת במהרה אם הצ’ק תקין או לא, וזאת כדי לנקוט בפעולות הדרושות במידה והצ’ק אינו אמתי או בעל סיכוי לחזור.

לסיכום, באמצעות שירותי נכיון שיקים, יכולים רבים מהאנשים הפרטיים, כמו גם מאנשי העסקים לשמור על חשבון בנק תקין, על תזרים מזומנים טוב יותר, תוך קבלת סיוע מחברות מסחריות בתחום הפיננסיים אשר מעניקות את השירות לכלל הלקוחות.