back to Blog

הלוואה חוץ בנקאית לסטארטאפיסטים

סטארטאפיסטים רבים מחפשים מקורות מימון ממקורות שונים עבור המוצר שלהם, בניסיון לגייס סכום מלא או התחלתי שבזכותו יוכלו להוציא את הרעיון לפועל.

באופציה הראשונה אותם אנשים הולכים לבנקים השונים בניסיון לגייס את הסכום בצורה הטובה ביותר. אך לפעמים, כמו ברוב רעיונות מצליחים, יש גם רעיונות כושלים.

לוקחים הלוואה ועוד הלוואה מהבנק, ולבסוף הבנק לא מאשר לקחת עוד הלוואות. אז מה עושים?

ישנן חברות רבות אשר מעניקות הלוואה חוץ בנקאית עבור סטארט אפ בתנאים מעולים, ממש כמו בבנק.

לחברות אלה, ישנם יועצים פיננסים אשר נמצאים בתחום ההלוואות לעסקים והשקעות במשך שנים ארוכות עם ידע רחב ועשיר בתחום.

חברות סטארט אפ רבות שעשו מיליוני שקלים והגיעו לקטגוריית “חברות הסטארט אפ המצליחות”, התחילו גם הן בנטילת הלוואה או השגת השקעה משתלמת, מתוך ידיעה שהסטארט אפ הולך להצליח ולהכניס את ההוצאות בקלות.

אז מהי בעצם הלוואה חוץ בנקאית?

הלוואה חוץ בנקאית הינה סכום כספי אשר מועבר מגוף חיצוני (לא גוף בנקאי) לאדם או חברה, בריבית ופריסת תשלומים מוגדרים מראש בחוזה חתום.

חברות הלוואות חוץ בנקאיות רבות מאשרות הלוואה כמעט לכל אדם הזקוק אותה.

במקרים מסוימים לא ניתן לקבל הלוואה אצל אותן חברות. לדוגמא:, מוגבלות בבנק, חזרה של 4 צ’קים ומעלה, מתחת לגיל 22, אין ערבים להלוואה.

כאשר לוקחים הלוואות חוץ בנקאיות, ישנם מספר דברים שכדאי לבדוק :

  • החברה חייבת להיות רשומה במשרד האוצר בתור חברה המעניקה הלוואות לפי התקנון שנקבע.

  • לבדוק לפני לקיחת ההלוואה, האם הריבית המוצעת נמצאת בקריטריונים הרשומים בחוק (ניתן לבדוק זאת בקלות בעזרת מנועי החיפוש – “Google”, Yahoo”” ו”Bing”.

  • האם לחברה יש יחסי ציבור כלשהם? לדוגמא: אתר אינטרנט, פייסבוק, פרסומות בטלוויזיה, ברדיו או בעיתונים)

  • התנאים אשר החברה מעניקה עבור הלוואה חוץ בנקאית, צריכים להיות תנאים שאתם יכולים לעמוד בהם, כולל ההחזר הסופי להלוואה.
  • מומלץ ביותר לחתום על חוזה כתוב ומסוכם על כל התנאים והדרישות שנקבעו להלוואה. כולל החזר (שבועי, חודשי או שנתי) הסכום, תקופת הזמן להלוואה והחזרה, סכום הריבית (קבועה או משתנה) וכל הסכם אחר שנקבע.

מתי כדאי לסטארטאפיסטים ליטול הלוואה

“כשזה זה, זה זה”.. מומלץ לאדם החושב על סטארט אפ לקחת הלוואה חוץ בנקאית, כאשר הוא או היא בטוחים שזה הולך להצליח ולהכניס כסף טוב לכיס שיחזיר את ההשקעה.

כאשר נוטלים הלוואה בין אם זה הלוואה בנקאית או חוץ בנקאית, חייבים לקחת בחשבון את הריבית ואת ההחזר הסופי להלוואה, לכן יש לחשב את ההלוואה בהוצאות והכנסות של המיזם.

מלבד קבלת הלוואות, סטארטאפיסטים רבים מחפשים משקיעים שישקיעו במיזם שלהם, בתמורה לאחוזים מהרווחים הנקבעים מראש.

מגוון רחב של חברות השקעות קיימות בשוק, באחוזים ותנאים שונים שכדאי לבדוק.

אז כיצד נוכל להתחיל לחפש חברות להשקעות בסטארט אפ, ובדרך הטובה ביותר? ראשית, מנוע החיפוש “גוגל” הינו הדרך הטובה ביותר לבדיקה של חברות השקעות. היכנסו לגוגל ועשו השוואה בין כלל החברות המוצעות לכם שם – השוואה בין הריביות והתנאים שכל חברה מעניקה.