back to Blog

איך מגייסים משקיעים לסטרטאפ בעידן הדיגיטל?

כשאתם מקימים לעצמכם את חברת הסטרטאפ שתמיד חלמתם עליה, אתם עושים צעד אחד נוסף לקראת הפיכת החלום למציאות ברת קיימה. מהר מאוד תגלו כי ברוב המקרים לדרך שלכם יהיו שותפים ולא תוכלו לעשות זאת לבד. כל חברת סטרטאפ זקוקה לתמיכה מטעם אנשים שמאמינים ברעיון ובהיתכנות שלו להצליח. בז’אנר קוראים להם משקיעים וכדי שיהפכו לשותפים בדרך יש לסחוף אותם לצאת למסע בעזרתם של הטיפים הבאים.

רגע לפני, חשוב לדעת

אתם הפנים של הסטרטאפ. כלומר, גם אם הרעיון שלכם לגמרי מטורף ולא נראה במחוזותינו, אם אתם, על הצוות שלכם, לא תעשו את הרושם הנכון על המשקיעים בזמן אמת, ההשקעה שלכם תיכשל. כמו כן, לפני שאתם ניגשים לאתר משקיעים, כדאי ורצוי שתתקדמו עם המוצר עד כמה שאפשר. משקיעים אוהבים לראות גרסת אב-טיפוס לצד בחינת התוכנית העסקית והמדדים בשטח. לכן, אם יש לכם הון עצמי – השקיעו אותו קודם כל בפיתוח גרסת אב-טיפוס של המוצר ובניית תכנית עסקית המתייחסת גם לגודל השוק והתחרות.

פרסום ממוקד בפייסבוק

העובדה שאנו חיים בעידן דיגיטלי מקלה מאוד על חיפוש משקיעים. לרשותכם עומדות פלטפורמות רבות בהן תוכלו לשווק את עצמכם, אחת מהן היא פייסבוק. פרסום בפייסבוק הוא אחד הכלים היעילים ביותר שקיימים כיום עבור עסקים, יזמים, חברות ונותני שירותים. בעזרת הפייסבוק תוכלו למקד את מאמצי השיווק שלכם לקהל פוטנציאלי של משקיעים ולעזור להם לזהות ערך במוצר או בשירות אותו אתם מפתחים במסגרת חברת הסטרטאפ שלכם. כיום ישנן אף חברות שיבצעו עבורכם פרסום בפייסבוק שממוקד לקהל היעד, כך שאינכם צריכים לשבור את הראש בנושא.

מקומות נוספים למצוא בהם משקיעים

זה הזמן שלכם לעשות שיעורי בית ולמצוא את המשקיעים הנכונים למיזם שלכם. הקפידו להגיע מוכנים לכל פגישה, גם אם היא נערכת בעולם הדיגיטלי, כדי להותיר את הרושם הראשוני הרצוי. מלבד פרסום בפייסבוק, עומדות לרשותכם פלטפורמות שונות ומגוונות לגיוס משקיעים כמו למשל רשימות משקיעים שמפורסמות באתרי אינטרנט שונים, לינקדאין, חברות מקצועיות שמתמחות בתחום, פלטפורמות המיועדות לגיוס משקיעים ועוד.

חשוב לציין: עליכם לבחור בפלטפורמה שמתאימה למידותיכם ומאפשרת לכם לצאת במהלך שיווקי מקצועי, אך מבלי לוותר על הערך המוסף שאתם מביאים לשולחן המשא ומתן.

כל הסיבות להיות מוכנים

מציאת משקיעים היא קריטית להתפתחות ומימוש הפוטנציאל של חברת הסטרטאפ שלכם. לכן חשוב שתהיו מאוד מוכנים כאשר אתם מחפשים אחר משקיעים בפלטפורמות השונות. קחו בחשבון שישנם מקרים בהם תידלק למשקיעים נורה אדומה והם יעדיפו שלא לקחת סיכון. כך למשל, כאשר הם מזהים שאין לכם חזון או יכולת ביצועית, כשהמודל העסקי שלכם לא ברור או לא משדר רווחיות, כאשר אסטרטגיית גיוס הלקוחות שלכם לוקה בחסר או כאשר אין לכם תכנית עסקית או כל סוג של תכנון לעתיד – סביר להניח שהמשקיעים לא יתרשמו או יצליחו לראות את היקף היכולות שלכם.