back to Uncategorized

אפשרויות תמיכה בסטארט אפ ישראלי

עולם ההייטק מרקיע שחקים בעולם, ובעיקר כאן. בכל שנה קמות מעל ל-500 חברות סטארט אפ בישראל. יזמים עם רעיונות חדשניים פועלים למען שיפור איכות חיינו. על פי דו”ח שהוציאה רשות החדשנות, מספר חברות הסטארט אפ שקמות בכל שנה חווה ירידה, אבל גם בעיצומו של משבר הקורונה- הסטארט אפים עוזרים בשמירה על היציבות הכלכלית בישראל.


אתם יזמים? יש לכם רעיון לסטארט אפ ישראלי? אתם מחפשים דרך להפוך את הרעיון למוצר פיזי? הגעתם למקום הנכון!


במאמר הזה נדבר על האפשרויות שעומדות בפניכם בתחילת הדרך, החל מתמיכה חיצונית, גופים שמעניקים סיוע, נקודות חשובות לסטארט אפ חדש, וגיוס משקיעים. אז בואו נתחיל.


גופים נותני סיוע


יש לא מעט גופים (ממשלתיים ופרטיים) שמעודדים יזמות טכנולוגית, ומציעים שירותים שיעזרו לכם לממש את הרעיון בשלבים השונים של הדרך, הנה כמה מהם.


מדינת ישראל– חדשנות אף פעם לא עומדת במקום, היא תמיד בתנועה. זה אינטרס של ממשלת ישראל לעודד צמיחה של סטארט אפים, כדי למקם אותה בדירוג גבוה יחד עם שאר המדינות המתקדמות בעולם. במשך שנים, מדינת ישראל מעודדת חדשנות טכנולוגית, ומשקיעה במחקר ופיתוח דרך מסלולים שונים שהיא מפעילה דרך רשות החדשנות.

בנקים– כיום רוב הבנקים מציעים שירותי בנקאות מיוחדים לחברות סטארט אפ. אנחנו למשל מספקים פתרונות בנקאיים שמותאמים באופן אישי לחברות ההייטק, בין אם זה עזרה במימון, חיפוש משקיעים, ובעצם סל שירותים בנקאיים מלא כדי להפוך לבית הפיננסי של החברה שלכם.


עיריות– גם עיריות יכולות להציע את התמיכה שלהן בסטארט אפ. עיריית תל אביב למשל מחשיבה את עצמה לבירת הסטארט אפ הישראלי, והיא מציעה כמה הטבות לסטארט אפים שמתמקדים בשיפור איכות חיי התושבים, ובקידום העיר כעיר חכמה. מרחבי עבודה, פגישות ייעוץ עם מומחים, שימוש במאגרי מידע, חממות ניסויים ופרסום.

נקודות חשובות לסטארט אפ חדש


כמו שאמרנו, החדשנות כל הזמן נמצאת בתנועה. המוח שלנו מלא ברעיונות חדשים, אם נהיה לרגע אובייקטיביים, ונניח לקול הפנימי שאומר לנו: “אין, הרעיון הזה גאוני”, איך נדע אם הרעיון שלנו ישים או לא?


סביר להניח שאתם בשלב מאוד התחלתי של הסטארט אפ, אולי בשלב הגישושים. אז לפני שאתם יוצאים לדרך, הנה כמה נקודות חשובות שיעזרו לכם לממש את הרעיון החדש.

בצעו מחקר מקיף– אל תוותרו על השלב הזה. אולי תגלו שהרעיון שלכם כבר נמצא בפיתוח על ידי אנשים אחרים? אולי תגלו שאין לו שוק? אולי הוא לא רווחי? ואולי בדיוק ההפך. הציפו את כל השאלות החשובות כדי לגלות אם המוצר שלכם יכול באמת לעזור לשפר חיים של אנשים.
• גבשו אסטרטגיה וכתבו תכנית עסקית- אל תחסכו בפרטים. במידה ואחרי המחקר גיליתם שהרעיון שלכם ישים, רווחי ומועיל, בטח תרצו להתחיל לחשוב על הפיתוח. בשביל לקבל מימון לפיתוח? צריך תכנית עסקית חדה.
גייסו עובדים– אל תנסו לדעת הכל, יש אנשים שיודעים יותר טוב מכם. בנו לכם צוות מקצועי ומנצח, הסיכויים מראים שלסטארט אפ קבוצתי יש יותר סיכוי להצליח.
בדקו אם אתם יכולים לרשום פטנט– לא תמיד אפשר, לא תמיד צריך, אבל יש תעשיות שבהן זה לגמרי יכול לעזור (בעיקר עם גיוס כספים וביסוס האוטוריטה).


גיוס משקיעים


זה אחד השלבים האחרונים בתוכנית הצעדים שמוצגת למעלה. אחרי שהרעיון שלכם התחיל לקרום עור וגידים, הגיע הזמן לחשוב על פיתוח. ובשביל פיתוח? צריך הון. יש כמה דרכים שבהן תוכלו לגייס כספים. נעבור על כמה מרכזיות.

חשוב לציין שתוכלו להגיש בקשת מימון בכל אחד משלושת השלבים: פרי סיד (הרעיון ההתחלתי), סיד (שלב ההיתכנות), ושלב הייצור והמכירה.


נקודה חשובה בקשר לגיוס משקיעים- כדאי לכם למצוא את המשקיע האידיאלי. על ידי איפיון ודיוק, תוכלו למצוא את המשקיע הנכון. זכרו, מעבר לכסף, הוא יכול לעזור לכם עם הפיתוח, המוצר, קשרים עסקיים וכו’.


מי יכול להשקיע בסטארט אפ שלנו?

קרן הון סיכון– קרן השקעות פרטיות שמשקיעה בעשרות ומאות מיליוני דולרים בחברות עם הערכת סיכונים גבוהה, בציפייה לתשואה גבוהה במידה והחברה מצליחה. מדובר בהשקעה פעילה ונפוצה מאוד בעולם ההייטק.


אנג’ל– אנג’לים הם אנשי עסקים פרטיים ועשירים, הם משקיעים בחברות הזנק תמורת אחוזים בחברה.
כמו שציינו למעלה יש הרבה דרכים לגייס כספים עבור הסטארט אפ שלכם, תוכלו לקבל גם מימון דרך משקיעים פרטיים בישראל, קרנות גידור, סינדיקטים, ואפילו פאמילי אופיס.


אנחנו יודעים שהדרך ארוכה, אבל גם מרגשת, כי יש ליזמים איזושהי תחושת שליחות. כולנו רוצים להפוך את העולם למקום טוב יותר!

אנחנו בלאומי טק מעודדים חדשנות בדרך שלנו, ונשמח לעזור גם לכם, ועד אז- מאחלים לכם בהצלחה!