back to Blog

עוד חברת סטארט אפ ישראלית הפכה לענקית ונמכרה בסכום עתק

כמעט כל מי שמקים חברת סטארט אפ מוצלחת מתחיל עם חזון ועם רצון ליצור שינוי של ממש. אצל חלק מהיזמים, האקזיט העתידי הוא החותמת הסופית לכך שהם הצליחו בגדול. לאחרונה, עוד חברה ישראלית שהתחילה כמו כולן הגשימה את התקוות של המייסדים. להלן נביא את סיפורה של החברה, למי היא נמכרה וגם, בכמה נמכרה.

מלאנוקס, חברת סטארט אפ שעלתה לגדולה

אמנם כבר שנים רבות מלאנוקס טכנולוגיות לא ממש מוגדרת בתור חברת סטארט אפ, אבל ההתחלה הייתה שונה. כשהחברה הוקמה עוד בסוף האלף הקודם על ידי איל וולדמן (איש עסקים, מהנדס בוגר הטכניון ולשעבר קצין קרבי בצה”ל), איש לא חזה כי היא תתפוס מקום כל כך חשוב בענף. אמנם היו שאמרו כי זה ממש לא סטארטאפ רגיל וכי מן ההתחלה כמעט היה ברור שזה יהיה סיפור הצלחה, אבל עד כמה ההצלחה תהיה גדולה, איש לא יכול היה לחזות. כיום, לחברה נציגויות ומרכזי פיתוח בישראל וגם במדינות רבות נוספות. בין היתר, מרכזי הפיתוח שלה נמצאים גם במזרח הרחוק, גם בסין, גם בהודו, בארצות הברית כמובן וכן במדינות נוספות באירופה.

בעבר, אמרו לא לאקזיט

ברקע האקזיט, שעליו בהחלט נאמר עוד כמה מילים, כדאי לזכור כי לפני מספר שנים אמרו ראשי מלאנוקס “לא” להצעת רכישה גדולה אחרת. באותו הזמן, הרווח שהציגה לא היה יוצא מן הכלל, רחוק מכך. אך כבר אז, שווי השוק שלה היה מרשים ובעיקר מה שהיה מרשים זו הצמיחה המהירה. לא כל חברת סטארט אפ שמציגה רווח של כמה מיליונים בשנה ממהרת לומר לא לאקזיט, אבל ראשי החברה האמינו שיש פוטנציאל גדול מכדי לעשות אז את הצעד המתבקש.

קשה להאמין שיש מישהו שמחפש השקעה בסטארט אפ וטרם שמע על תחום הפעילות של מלאנוקס. בכל זאת, נאמר על כך כמה מילים. החברה איננה רק יצרנית שבבים מובילה. יש לה חזון, להביא לתקשורת מהירה במיוחד, בתקשורת מחשבים. על רקע הציפייה להמשך עליה בביקוש לרשתות סלולר, מכירת מכשירים ניידים ומחשבים בכלל, לחברה כוונה להישאר חזק במרכז הבמה. הביצועים של השבבים מתוצרתה נחשבים לטובים במיוחד, אם לא הטובים בעולם.

המספרים הגדולים שמאחורי המכירה

אם יש לכם כיום חברת סטארט אפ שעולה את צעדיה הראשונים, אין ספק שהמספרים שמאחורי המכירה יעניינו אתכם. אין ספק שמקרים כאלה מזינים את החלום להצליח, אפילו עוד לפני שנרקמה תוכנית עסקית לסטארט אפ ולפני שיזם צעיר מגייס צוות פיתוח שחולם לשנות את העולם. אז מי קנה את מלאנוקס ואיזו תמורה החליפה ידיים? את מלאנוקס קנתה אנבידיה, ענקית השבבים. זה די מפתיע, אבל למרות מחיר העתק ששילמה, ההערכות הן כי מבחינתה, זו רכישה בהזדמנות. קרוב ל-7 מיליארד דולר, זהו סכום הרכישה ולא זכור לנו אקזיט ישראלי שאפילו התקרב לסכומים כאלה בזמן האחרון. שלא כמו ברכישות דומות אחרות, לאחר הרכישה זינה המניה בצורה יפה, הרבה מעבר לציפיות של המעורבים.

כמה מילים על אנבידיה

אנבידיה, הרוכשת שהייתה מוכנה לשלוח את היד לכיס ולשלם כל כך הרבה כסף, הינה ענקית טכנולוגיה אמריקנית. היא שולחת ידה למגוון די רחב של תחומים ורואה במלאנוקס קרש קפיצה להתרחבות נוספת, עסקית וטכנולוגית. החברה מפתחת כיום לא רק שבבים אלא גם כרטיסים גרפיים, כרטיסי מסך, פתרונות לטלפונים חכמים, מערכות מתוחכמות לרכב, רכיבים לטאבלטים. כמו כן מתכוונים מנהלי החברה לתפוס נתח שוק גדל בתחומים של בינה מלאכותית לצד עיבוד גראפי.