back to Uncategorized

מה הסוד של אותם סטארט אפים מבטיחים שהפך אותם להצלחה?

אם אתם לא מאוד תמימים, אתם בוודאי יודעים שלהביא סטארט אפ להצלחה זה לא עניין פשוט. לא מספיק להיות יזמים חכמים או בעלי מוטיבציה. לא מספיק שיהיה לכם ביד רעיון מעניין או שהחברים שלכם אומרים שאתם ממש חכמים. על כל סטארט אפ אחד שמצליח באמת ומצליח להירשם בדפי ההיסטוריה, עשרות ומאות אחרים קמים, נופלים, ונעלמים כלעומת שבאו. אז איך בכל זאת אפשר להצליח? דרך טובה היא לבדוק מהו הסוד של כל מיני סטארט אפים מבטיחים שבסופו של דבר גם הצליחו. אם תיישמו את הדברים שלהלן, יש הרבה יותר סיכוי שגם אתם תלכו בעקבות אלה שכבר עשו את זה.

סטארט אפים מבטיחים מחפשים רעיונות טובים ממש

כדי להצליח עם גיוס כסף לסטארט אפ צריך להביא למשקיעים רעיון לסטארט אפ שכבר החל לנוע לעבר התממשות. משקיעים תמיד יעדיפו להשקיע במשהו שכבר מתגלגל ועדיף שיהיה כבר גרעין של פיתוח. אבל הבסיס של הבסיס הוא כמובן הרעיון. זהו הסוד שהוא אולי הכי חשוב בתעשייה. להבדיל בין רעיונות שהם טובים באמת לבין רעיונות שרק נראים כאלה. רעיונות שכאשר בוחנים אותם לעומק הם לא באמת מוצלחים או, במקרים מסוימים, פשוט רעיונות שכבר יושמו על ידי אחרים שהקדימו אתכם. גם אתם חכמים, מאוד חכמים, יש הרבה אחרים שלא נופלים מכם בחוכמתם ובמקוריותם. אבל, אם הרעיון שלכם מתבסס על חידוש טכנולוגי שלא היה קים קודם לכן, עולה מאוד הסיכוי שאתם הראשונים שגם חושבים, וגם מסוגלים ליישם. אגב, ישנם יזמים שהצליחו יפה לאחר שלקחו רעיון קיים ופיתחו אותו לכדי דבר אחר או ביצוע של טוויסט שהפך אותו שימושי יותר עבור נישת לקוחות רצויה.

בלי לקוחות, אין הצלחה

עוד סוד נוסף שגלוי וידוע לאותם סטארט אפים מבטיחים שכבר הצליחו זו הדבר הבא: כיום, כבר אחד אחד לא מוכן לבצע השקעה בחברות סטארט אפ אם לא ברור מיהם הלקוחות הפוטנציאליים. גם רעיון מוצלח לא יהיה שווה דבר אם אין מאחוריו לקוח שיהיה מוכן לשלם עבורו. אם אתם יודעים לייצר מכונית מעופפת אבל אף אחד לא מעוניין בכזאת (נניח), אין טעם להשקיע בפיתוח ויצור. אם יש לכם רעיון לאפליקציה שיודעת לזהות סוגי עננים, תבדקו שיהיו אנשים שיהיו מוכנים לשלם עבורה. כמו כן, לא מספיק שיהיו לקוחות פוטנציאליים. חייבת להיות מסה קריטית של לקוחות שתרצה וגם תהיה מסוגלת לשלם עבור המוצר או השירות שהסטארט אפ מציע.

פותרים בעיות ומספקים יתרונות

הרבה מאוד סטארט אפים מבטיחים לא ממציאים את הגלגל מחדש. מה שהם רוצים לעשות זה לקחת דבר מה קיים ולפתח אותו או לשדרג אותו באופן שיפתור בעיות שמוצרים קיימים לא מצליחים. לפעמים, הרעיון הוא לחפש בעיות קיימות, צרכים שאין להם עדיין מענה, ואז לחפש את הפתרון הטכנולוגי שיעבוד.

הרבה מאוד חברות סטארט אפ ישראליות נקטו בגישה הזאת והצליחו. למשל, חברה שזיהתה בעיה בענף התובלה הימית, בתחומי חיזוי ופירטיות. בעיות שגורמות לנזקים לספינות ואשר יוצרות בעיה כלכלית לחברות הביטוח. כמו סטארט אפים מבטיחים אחרים, הם שקדו על פתרונות טכנולוגיים וכלים סטטיסטים ואכן – ההצלחה באה. יש כמובן עוד דוגמאות, לא חברת סטארט אפ אחת ולא שתיים (אלא הרבה יותר) שעוסקות בפיתוחים בתחום הבנקאות או הרפואה. לציבור הייתה בעיה בהעברת כסף זמינה, למשל. וכך באו לעולם האפליקציות המוצלחות להעברות כספים ישירה בין מכשירים סלולריים. זהו, אם כן, בעיה או צורך, וודאו שיש קהל יעד שמוכן לשלם, הצטיידו ברעיון וצאו לדרך.