back to Blog

מצאתם תכשיטי זהב ישנים בבית? קראו כאן מה כדאי לכם לעשות

אוצרות רבים מסתתרים בבית, ממש מתחת לאף שלכם. תכשיטי זהב שעברו אליכם בירושה או הוענקו לכם במתנה מבלי שהערכתם את שווים. בזמנו הם נראו לכם לא אופנתיים בעליל והיות ולא ענדתם אותם, הם מצאו את דרכם לתיבה סגורה והעלו אבק עד שגיליתם אותם בחזרה במהלך ניקיון הבית לקראת החג.

תכשיטי זהב הם “רשת ביטחון כלכלית”, גם אם הם לא נמצאים בשימוש.  זהב היא המתכת היקרה בעולם , זו מתכת שנחשבת למשאב נדיר על גבי כדור הארץ ומכאן הביקוש הרב לזהב. ניתן להפוך את התכשיט הישן לנכס מניב אם יודעים כיצד להפיק ממנו את המקסימום. איך? לפניכם מידע ששווה זהב.

תכשיט ישן שווה כמו חדש

נתחיל מהערכת שוויו של הזהב. אנליסטים רבים חוזים שמחירו של הזהב יעלה או לפחות ישמור על יציבות. בתחילת שנות האלפיים, ערכו של הזהב נאמד בשווי שיא – קרוב ל-2000 דולר לאונקיה. לא בטוח שכדאי לכם לחכות שזה יקרה שוב, אבל השווי הזה מצביע על כך שזהב, כל זהב, גם תכשיט ישן, שווה הרבה ומהווה “קופת חיסכון” מצוינת.

כמובן שיש זהב ויש זהב. כלומר, השווי של התכשיט משתנה לפי אחוז הזהב הטהור שיש בתכשיט. כאשר קרט היא יחידת הטוהר של זהב טהור. כאשר החלוקה המתבצעת היא לפי K9, , K14, K18, K21, K24 – האחרון הוא האחוז המקסימלי של זהב טהור (99%).

בבואכם לבצע הערכת שווי, יש לשקול את התכשיט, להבין בכמה קרט מדובר ורק לאחר מכן לחשב על פי נתוני הבורסה כמה שווה כל תכשיט זהב. עם זאת, על מנת לבצע הערכה מדויקת חשוב לפנות לחברה מקצועית שתוכל לספק הערכה.

להתיך וליהנות מהרווח

היתרון הבולט בתכשיטי זהב הוא שמעבר ליוקרה, הם נחשבים עמידים מאוד ולכן מחזיקים מעמד למשך שנים רבות. הזהב אינו מחליד ובעל ברק. כלומר, תכשיט זהב יכול להימכר במחיר מצוין שנים רבות אחרי שנוצר, במיוחד אם שמרתם עליו היטב. במקרים רבים לא תרצו למכור את תכשיט הזהב במצבו הנוכחי אלא לבצע התכה של התכשיט. כלומר, פעולה במסגרתה ימיסו את התכשיט ויהפכו אותו בחזרה לחומר הגולמי ממנו ניתן ליצור משהו חדש. תכשיט אופנתי יותר, מטבע זהב, פסל מזהב או כל עיצוב אחר.

התכה היא דרך להיפרד מכל המרכיבים שאינם זהב שהיו בתכשיט (אבני חן וכדומה) ולהשתמש אך ורק בזהב עצמו. אם אין לכם סנטימנטים רגשיים כלפי התכשיט ואתם רוצים לקבל תמורה בדיוק לזהב שהיה בתכשיט – זה הפתרון הטוב ביותר עבורכם.

תנו למקצוענים להתיך בשבילכם

תכשיט ישן יכול להיות תכשיט חדש. גם במקרה זה, ניתן באמצעות התכה להמיס את הזהב ולייצר מחומר הגלם תכשיט ססגוני בהתאמה אישית לפי צו האופנה. ניתן למסור לאומן או מעצב תכשיטים סקיצה של תכשיט שהייתם רוצים ליצור מהזהב שהיה בתכשיט הישן וליהנות מעיצוב עכשווי יקר ערך שלא תצטרכו לשמור בקופסת התכשיטים אלא תוכלו לענוד בכל עת.

ניתן לבצע התכת זהב בבית באמצעות הציוד והתכשירים המתאימים כמו נתרן פחמתי, כשיש לדאוג שהזהב יגיע לנקודת ההתכה הנכונה ולשמור על כללי זהירות ובטיחות. יש להצטייד בכפפות ובמשקפי הגנה ולהקפיד על פעולה מדויקת. עם זאת, רצוי לבקש מחברה המתמחה בקניית ומכירת זהב או ממעצבי תכשיטים שיבצעו עבורכם את הפעולה הנ”ל על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר.

בין אם בצעתם התכה או החלטתם למכור את התכשיט כפי שהוא כדי להרוויח כסף. חשוב שתשוו בין הצעות שווי ושהחברות שיעניקו עבורכם את ההצעה ישתמשו בכלים המתקדמים ביותר לבדיקת טוהר הזהב. זכרו – התכשיט הישן שלכם יכול להיות שווה הרבה כסף וכדאי שתפקידו אותו בידיים הטובות ביותר.