back to Blog

קשה לכם למצוא ערוצי השקעה בסטארט אפ שלכם? נסו לעבור לירושלים

העובדה שמדינת ישראל היא עומת הסטארט אפ ידועה לכולם. גם ההנחה הרווחת שתל אביב היא לב ליבה של אומת הסטארט אפ ידועה מאוד. אבל מסתבר שאם אתם מחפשים מישהו שיבצע השקעה בסטארט אפ שלכם, יתכן שכדאי לכם כעת דווקא להרחיק מתל אביב. מנתונים שאספנו עולה כי הרבה מאוד סטארט אפים ישראלים מוצלחים מגיעים לאו דווקא מתל אביב אלא מירושלים. עיר הקודש להייטק? זה לא מופרך כמו שזה נשמע.

השקעה בסטארט אפ לפי ערים

בישראל צומחים הרבה מאוד סטארט אפים מבטיחים. ברור כי חלק מהחברות שנשמעות טוב על הנייר לא מצליחות בסופו של דבר אבל אלה שכן – עושות את הזה בגדול. משקיעים שרוצים לבצע השקעה בסטארט אפ לא מתעניינים בדרך כלל בשאלה מאיזה עיר הגיע היזם במקור אבל יש בהחלט כאלה שבודקים אילו ערים בעולם נחשבות לערי סטארט אפ מוצלחות.

תל אביב, נחשבת בשנים האחרונות לשם חם על מפת ההייטק העולמי. בשיאה, לפני שנים מספר, דירגו משקיעים את תל אביב בתור העיר השנייה בטיבה בעולם בכל הקשור עם חדשנות, הייטק וסטארט אפ. מאז, החליקה העיר מעט למטה בדירוג אולם היא עדיין נמצא במקום טוב יחסית. אך מתברר כי מתחרה חזקה נושפת בעורפה וזו לא אחרת מעיר הקודש, העיר המיוחדת שדוד המלך קבע בה את בירתו, ירושלים. היא ולא אחרת. נכון, אמנם שעמק הסיליקון, ניו יורק, לונדון ותל אביב עדיין לפניה, אבל מסתבר שלירושלים יש הרבה מה למכור לעולם ויש הצופים לה עתיד עוד יותר גדול בשנים הקרובות.

מה משפיע על דירוג הערים כמובילות טכנולוגית

כדי להבין מה משפיע על דירוג הערים במונחי הצלחה בסטארט אפ נסקור את הפרמטרים, שאחד  מהם הוא כמובן השקעה בסטארט אפ. בנוסף, מה שמשפיע הם רמת הרכישות, הביקוש לעובדי הייטק, כמות הלקוחות, המתעניינים והמשקיעים המגיעים במיוחד מחוץ לעיר. כמובן שבודקים גם את מספר האקזיטים, כאשר לא כל כך משנה האם האקזיט מקושר עם סטארט אפ רפואי, עם ביו טק, פינטק או כל דבר אחר. דבר מעניין שאפשר לומר על תל אביב הוא שזו העיר שהביאה עד כה מספר שיא של סטאטאפים שהונפקו בסופו של דבר בנסד”ק אבל זה הזמן לעבור ולראות מה מתבשל כיום דווקא בירושלים.

סטארט אפים ירושלמיים שמושכים תשומת לב

לפני מספר חודשים התפרסמה עובדת קיומו של כינוס שבו השתתפו כמה וכמה חברות הסטארט אפ אשר המשותף לכולן הינו שמדובר בחברות ירושלמיות. אלה חברות שכבר משכו את תשומת הלב של משקיעים שרוצים לבצע השקעה בסטארט אפ וחלק מהן צפויות להפוך לשמות בינלאומיים כבר בעתיד הנראה לעין.

דוגמא לאחת מאותן חברות סטארט אפ ישראליות היא חברת Hometalk שהוקמה בשנת 2011. החברה, שכבר הספיקה לגייס יותר משלושה מיליון דולר מעסיקה עשרות עובדים ופונה בעיקר לשוק האמריקאי. תחום הפעילות שלה איננו העולם הרפואי או הפיננסי אלא עולם ה-DYY (עשה זאת בעצמך). האמריקאים הידועים בחיבתם לשיפוץ ותיקונים שעושים באופן עצמאי בהחלט מביעים עניין בפלטפורמה של החברה.

חברה ירושלמית נוספת, חדשה יותר שרק החלה לעורר עניין בקרב משקיעים נקראת Gamitee. החברה שואפת להיכנס לתחום המכירות אונליין, בשילוב פתרונות כדוגמת צ’טים המיועדים ללקוחות המתייעצים בינים לבין עצמם לפני ביצוע פעולת הקניה. עוד חברות ירושלמיות שבהחלט מעניינות משקיעים כוללות למשל את BrainQ בתחום הטכנולוגיות רפואיות, Strattic בתחום התשתית לאתרים ויש עוד רבים וטובים אחרים.

__

תל אביב ידועה בכל העולם כעיר מוצלחת לסטארט אפים. אם אתם גרים או עובדים בתל אביב וקשה לכם למצוא ערוצי השקעה בסטארט אפ שלכם, יש סיבות טובות לעבור לירושלים