back to Blog

מה זה סטארט אפ סידס?

לבני נוער קל יותר לאמץ טכנולוגיות חדשות ובנוסף במקרים רבים קודחים במוחם רעיונות פורצי דרך – על מנת לקרב את אלה בעלי הפוטנציאל הרב במיוחד ועניין של ממש בעולם ההייטק נהגתה לפני מספר שנים יוזמה בשם “סטארט אפ סידס”, אם תרצו תנועת נוער שקהל היעד שלה הוא בני נוער בעלי אופי יזמי וחיבור רב עוצמה לטכנולוגיה, וזאת במטרה להכשיר את הדור הבא של הסטארטאפיסטים בישראל.

ראשית הדרך                        

סטארט אפ סידס החלה את דרכה כחברת בת של “מדעטק”, המוזיאון המפורסם השוכן בחיפה ואשר פועל גם הוא על מנת לקרב את הנוער אל המדע ולהיפך. הפרויקט נועד להיות בית לנוער שוחר טכנולוגיה ואינטרנט ולספק חווית “ביחד” לצד הצלילה אל עולם המחשבים והמחר. עד מהרה נוצרה קהילה בת 2500 חברים מכל רחבי הארץ, והמיזם הפך לחל”צ (חברת לתועלת הציבור וללא מטרת רווח).

הפעילויות השונות שהגתה סטארט אפ סידס

בין הפעילויות השונות שהגתה start up seeds ניתן לציין את:

* כנס שנקרא “לייק” ובו הציגו סטארט אפים מבטיחים את הרעיונות שלהם – בני הנוער שהשתתפו בכנס למדו מהסטארטאפיסטים (ובהם ישי גרין, אחד היזמים המפורסמים בעולם ההייטק, הן בזכות הסטארט אפ “סולוטו” והן בזכות תוכנית הטלוויזיה “מחוברים”) על האתגרים הייחודיים שבהקמת הסטארט אפ שלהם, על הדרך בה הם מפתחים רעיונות לכלל מוצרים ועל המכשולים הניצבים בפני יזמות עסקית. בנוסף התקילו בני הנוער את הסטארטאפיסטים במגוון שאלות וקושיות ובחרו את המיזם המבטיח ביותר לטעמם.

* שיחות עם אנשים מעניינים במיוחד בתחומי ההייטק והעסקים – כך למשל נפגשו חברי סטארט אפ סידס עם מיכאל גולן, אחד האחראים למהפכה הסלולרית שמאפשרת לכולנו לדבר ובעיקר לגלוש באינטרנט בעלות נמוכה במיוחד. בין השאר סיפר גולן לבני הנוער על כך שבעולם של היום האתגר הוא זה שמניע באמת אנשים ולאו דווקא התמורה הכספית, ובנוסף הרצון לשנות את העולם הוא זה שזורם בעורקיהם של יזמים רבים ומאפשר להם להתגבר על מכשולים.

* “הגיק הגדול” – אירוע שנתי שבמסגרתו 4 צוותים של 4 בני נוער נתבקשו לפתח מוצר חדש לחלוטין, וזאת תוך 24 שעות בלבד! בין הרעיונות שנבחנו באירועי “הגיק הגדול”: עריכה אונליין של קטעי וידיאו מיו-טיוב ללא צורך בתוכנת עריכה כבדה ואפליקציה לניהול תקציב ע”י ילדים ובני נוער.

תוכניות נוספות

לצד אירועי השיא שקדו אנשי start up seeds, ובראשם המנכ”ל עמי בן בסט (אחד האנשים היותר מרתקים בעולם ההייטק הישראלי), על פעילות שוטפת מגוונת במיוחד על מנת להעשיר את עולמם של בני הנוער בתכנים רלוונטיים ולהכשיר אותם להפוך לסטארטאפיסטים בעצמם.

בין השאר דובר על ביקורים בחברות סטארט אפ על מנת להתרשם באופן בלתי אמצעי מהעבודה בהן; על חבירה אל גופים אקדמאיים כדי ליצור קורסים המותאמים לבני נוער בנושאים הקשורים למחשבים, טכנולוגיה, אינטרנט ותחומים המשיקים לכל הנ”ל; על תחרויות נושאות פרסים; ועוד.

סטארט אפ סידס עורר עניין רב, וכך למשל נשיא המדינה שמעון פרס אירח כמה מבני הנוער שהיו חברים בפרויקט המבורך, משרד החינוך עודד את הפעילות, מנטורים רבי ניסיון ובעלי רצון טוב לסייע לבני הנוער נרתמו לטובת המיזם ובמיוחד בכל הקשור בפיתוח חממות טכנולוגיות ייעודיות לבני נוער, וגם צה”ל גילה עניין רב במיזם החדשני, ובפרט חיל המודיעין, שבמובנים רבים מהווה חממה עסקית ולא בכדי בוגרי היחידה המפורסמת 8200 מהווים את עמוד השדרה בסטארטאפים רבים בארץ.