back to Blog

סטארט אפ ישראלי, גיוסים והנפקות חדשות

בעוד שנת 2018 עומדת להסתיים, ממשיכים יזמים ישראלים וחברות הזנק ישראליות לעשות חיל. סטארט אפ ישראלי שמבצע אקזיט זה כבר לא חדשות יוצאות מן הכלל אבל תמיד משמח לראות עוד כמה חברות חדשות שמצליחות לגייס כסף גדול, לעניין משקיעים או להתקדם לקראת הנפקות. אספנו כמה שמות מהזמן האחרון ויצאנו לבדוק במה הדברים אמורים.

סטארט אפ ישראלי בתחום הרכב

וייז, ככל הנראה סטארט אפ ישראלי שהיה פורץ הדרך המוביל בתחום הניווט לרכב ממשיך להיות בכותרות עם הרבה מאוד שאפתנות. חלק מהמיזמים של החברה צפויים להוביל מהפכה בתחום הנסיעות המשותפות משום שכבר מזמן החברה לא עוסקת רק בניווט. אבל עוד חברות ישראליות מבקשות ליצור מהפכות משלהן בענף הרכב, גם אם לאו דווקא בניווט.

חברת Valens דיווחה לאחרונה על גיוס כספים לסטארט אפ בהיקף משמעותי ביותר, מעל ל-60 מיליון דולרים. אין מדובר בחברה חדשה אך תחום הרכב הינו בהחלט חדש עבורה והרעיון הוא להתמקד ברכב האוטונומי. בהיסטוריה של החברה רשומות הצלחות כדוגמת טכנולוגיות להפצת מולטימדיה מהירה כאשר החברה הודיעה על רצון להשתלב בפתרונות לרכבים אוטונומיים. הזרמת המולטימדיה תשתלב במערכות בטיחות לרכב, מערכות התראה ונהיגה, כאשר הנתונים מועברים בפס רכב ללא צורך בדחיסה אך במהירות גבוהה.

סטארט אפ ישראלי בתחום הבריאות

מהצלחה ישראלית בתחום הרכב, אנו עוברים להצלחה בתחום אחר לגמרי – בריאות ותרופות. לכל אלה החולמים על גיוס משקיעים סטארט אפ כדאי להכיר את PolyPid שהצליחה לא מכבר לגייס מהמשקיעים 15 מיליון דולר. יש לציין כי זהו לא הגיוס הראשון של החברה, מה שאומר שעל פי ההערכות, היא בהחלט בדרך למעלה. הפיתוחים של החברה מתמקדים בתרופות בעלות שחרור מושהה, מקומי ומבוקר. שוויה הנוכחי של החברה מתקרב ל-200 מיליון דולרים והגיוס החדש בוצע תוך פניה למשקיעים קיימים וגם למשקיעים חדשים. PolyPid, שהוקמה לפני כעשר שנים והייתה כבר ממש לפני הנפקה בנאסד”ק החליטה בשלב זה לדחות את ההנפקה. התרופות שמפתחת החברה ובמיוחד מנגנון השחרור, נועדו להשיג תוצאות קליניות משופרות. השחרור יכול להתבצע לאורך ימים או אפילו חודשים, בהתאם לרצוי.

סטארט אפ ישראלי לשיפור קשרי הלקוחות

בתחום שיווק וקשרי הלקוחות לא חסרות חברות המבקשות לגייס מימון ממשקיעים. בשוק דינאמי זה רושמת עוד חברה ישראלית הצלחה בגיוס משקיעים. לאחרונה נרשמה השקעה בחברות סטארט אפ ישראליות בתחום זה כאשר אחת מהן הינה Bonobo. על פי המודל והחזון של החברה, מוצריה יוכלו לשפר את קשרי הלקוחות של חברות מסחריות, יינתן מענה טוב יותר ללקוחות, אחוז הנטישה ירדו. הטכנולוגיה שנמצאת בפיתוח צפויה לנתח באופן מעמיק את הקשרים בין עסקים ללקוחות, מתוך מגוון רחב של ערוצים כדוגמת שיחות טלפון, צ’טים, אי מייל ועוד. זיהוי תהליכים לשיפור, זיהוי הזדמנויות, איתור מהיר של פוסטים רלוונטיים ברשתות החבריות, לכל אלה יש ערך מאוד משמעותי. החברה הוקמה לפני פחות משנתיים והיא השלימה את גיוס הסיד בשווי של מעל 4 מיליון דולרים שהגיעו ממשקיעים פרטיים וקרנות מימון. כעת מתכננת החברה, שפועלת בעיקר בארץ, להרחיב את פעילות הפיתוח ולפתוח נציגויות גם בארצות הברית.

מייעלים את השמש

אנרגיה סולרית, וזה לא סוד גדול, איננה מצויה בשימוש מספק בארץ. למרות השפע של אור שמש דווקא במדינות רבות באירופה אנרגיה סולרית מהווה אחוז הרבה יותר גדול מסך האנרגיה המופקת. החברה הישראלית RAYcatch מבקשת לייעל את הפקות האנרגיה הסולארית תוך שימוש בחיישנים ומערכות בינה מלאכותית. בקרוב גם בישראל? אפשר רק לקוות. עד כה גייסה החברה 7 מיליון דולר.