back to Blog

איתור יזמים להקמת סטארט אפים חדשים

ברוב המקרים מי שצץ במוחו רעיון שיכול לשנות את העולם, או “סתם” להפוך את החיים של רבים לנוחים או מהנים מעט יותר, פוצח בעצמו בתהליך של פיתוח סטארט אפ – תהליך מורכב וגדוש אתגרים שרק מעטים צולחים אותו עד סופו המשמח. אבל ישנם גם מקרים שבהם בעל הרעיון מודע לכך שאין לו את האישיות היזמית הנדרשת להנבטת הרעיון ועל כן הוא מחפש שותף שכן יש לו את הכישורים המתאימים, מישהו שהוא יזם בנשמתו. בנוסף ישנם גם משקיעים שמבקשים ליהנות לא רק מתשואה גבוהה אלא גם מעניין רב לאורך הדרך, ובהתאם משקיעים קודם כל באיתור יזמים להקמת סטארט אפים חדשים. בכל מקרה מדובר בחיפוש מורכב למדי, למרות מספרם הרב של היזמים, וזאת בשל הקושי באיתור אלה המתאימים במיוחד.

למה כדאי להעדיף יזמים מנוסים?

ההמלצה היא להעדיף יזמים מנוסים, כלומר כאלה שכבר הקימו סטארט אפ אחד או יותר והשכילו להוביל אותו אל היעד: אקזיט או הפיכה לחברה יצרנית ומשגשגת.

להמלצה זו יש שתי סיבות עיקריות: ראשית, על פי מחקר של חברת IVC רק 1 מכל 25 סטארט אפים מצליח להגשים את התקוות שתלו בו מקימיו (שכן כאמור הנבטת חברת הזנק מחייבת התמודדות עם מגוון מכשולים ומהמורות רבות). במצב שכזה, שבו סיכויי ההצלחה שלכם הם כ-4% בלבד, כדאי לצאת לדרך עם מישהו בעל יכולות מוכחות לעזור לכם באמת ולהפוך את הסטארט אפ שלכם לאותו אחד שכולם ידברו עליו. הסיבה השנייה היא שהצלחה מושכת הצלחה, וכשהשותף שלכם לדרך הוא מישהו בעל מוניטין בתחום הסטארט אפים, המוניטין שלו יפתח עבורכם דלתות חשובות רבות – למשל יהיה לכם הרבה יותר קל כשתזדקקו להון התחלתי ותצאו למסע חיפוש משקיע לעסק.

איתור יזמים להקמת סטארט אפים חדשים – איפה כדאי להתחיל לחפש?

כאמור, איתור יזמים להקמת סטארט אפים חדשים הוא לא דבר פשוט.

באופן כללי לא קל למצוא אנשי מקצוע איכותיים באף תחום, וכשמדובר ביזמים, שהם לא בדיוק אנשי מקצוע ואין לוחות דרושים שבהם ניתן לאתר אותם, הדבר מורכב במיוחד. יחד עם זאת חיפוש מושכל בהחלט מאפשר את מציאת היזם שיעזור לכם להקים את הסטארט אפ שתמיד חלמתם עליו ולא רק להקים אלא גם להבשיל.

מקום אחד בו ניתן למצוא יזמים אליהם תוכלו לחבור להקמת הסטארט אפ הוא חממות טכנולוגיות וליתר דיוק המאיצים (אקסלרייטורים) – שמהווים מעצם טבעם מקומות מפגש לבעלי חלומות דומים שמחפשים אנשים שמשלימים אותם. בנוסף נערכים במאיצים השונים אירועים דוגמת meetups שכל מטרתם היא לשדך בעלי רעיונות או בעלי הון ליזמים על מנת שיוכלו לצאת לדרך משותפת.

אופציה נוספת היא רשת חברתית ייעודית להקמת סטארט אפים – FoundersNation שמה. הרשת הוקמה בשנת 2013 על ידי 3 חברים שבעצמם פצחו בתהליך של איתור יזמים להקמת סטארט אפים חדשים ואז הבינו שהצורך האמיתי הוא במקום לאיתור יזמים, ולשם כך הקימו את הרשת. מייסדי הרשת כבר מתגאים בלא מעט שידוכים מוצלחים בין אנשי ונשות טכנולוגיה ליזמים עסקיים, ומציעים בנוסף לאפשרות למצוא שותפים מעולים לדרך גם תמיכה שיווקית, פיננסית ומשפטית.

מיהו היזם האופטימלי?

איתור יזמים להקמת סטארט אפים חדשים אינו יכול להצליח אם לא תגדירו לעצמכם קודם כל מיהו בעצם היזם האופטימלי מבחינתכם.

פקטור אחד הוא כאמור הצלחות קודמות, ובנוסף חשובה מאוד היכולת לעבוד בצוות ותוך שיתוף פעולה – יזם שישתלט על החלום שלכם עשוי אולי להפוך את הסטארט אפ להצלחה עסקית, אולם בסופו של דבר יוגשם חלום אחר ולא זה שלכם.