back to Uncategorized

למי יש סיכוי כיום לעניין בנקאות הייטק בהשקעות חדשות

לאחרונה הושמעה ביקורת על כך שלא מגיע מספיק סיוע ממשלתי לענף ההייטק ובפרט לסטארט אפים חדשים. אבל אף רשימת חממות טכנולוגיות בישראל לא תספר את הסיפור המלא. הידעתם שמאז נכנס המשק הישראלי לקיפאון באשמת הסגר, גם בנקאות הייטק נכנסה לקיפאון? רק 3 – 4 אחוזים מיזמי ההייטק החדשים מצליחים להשלים גיוס הון ראשוני (שלב הסיד). זאת בהשוואה ל-15 – 25 אחוזים שהצליחו לעניין משקיעים פרטיים או מוסדיים בשנים עברו. ובכל זאת, בכל מצב שביר, טמונות גם הזדמנויות. היזמים הראשונים שישנו את תבניות החשיבה יצליחו לעניין משקיעים גם בימים אלה.


פלטפורמות יעילות, לעסקים קטנים


כמה שמצבם של השכירים בישראל מסובך בימים אלה, מצבם של העצמאיים מורכב הרבה יותר. עצמאי לא יכול לצאת לחל”ת והסיוע הממשלתי רחוק מלהספיק. על כן, אין פלא שהרבה עצמאים החליטו שזה הזמן המתאים ביותר להעביר את העסק לפסים דיגיטליים. כאשר הרבה עסקים שמעולם לא פעלו ברשת רוצים להקים לראשונה אתר ובמיוחד אתר מכירות שיווקי, מדובר בלא פחות מהזדמנות. אם אתם רוצים להצליח לגייס כספים, אין ספק כי בנקאות הייטק תסכים ללוות אתכם אם תשכנעו אותה שתוכלו לפתח פלטפורמות יעילות יותר, לעסקים קטנים שרוצים למכור ברשת.


ביג דטאה לאיסוף נתונים רפואיים


ענף הפינטק ללא ספק מושך המון השקעות בשנים האחרונות. אבל מי שחושב כי בנקאות הייטק תתדלק רק יזמים שמכוונים לשיפור מכירות אונליין או ליעילות של בנקים ובתי השקעות, מפספס נקודה מרכזית ביותר. למרות שהקורונה מלווה אותנו כבר חודשים ארוכים, רב הנסתר על הנגלה. המדענים מודים על למרות כל מספר הנדבקים, יש עדיין המון “שטחים מתים” במחקר לגבי המחלה, התסמנים, ההחלמה, ההשפעות לטווח ארוך. זהו בדיוק הזמן הנכון לקיים מיזמים וסטארט אפים, שיתמחו בשיפור איסוף הנתונים הרפואיים. אלה לא רק המוסדות הרפואיים שישמחו לקבל נתונים שיעזרו לחלץ את העולם ממשברים רפואיים. אין ספק שגם מכוני מחקר וממשלות, ארגונים שפועלים לטובת בריאות הציבור וגופים נוספים יהפכו לצרכני מידע שמשתוקקים לקנות נתונים רפואיים גולמיים או כאלה שעברו ניתוח סטטיסטי בצורה כזאת או אחרת.


זיהוי הונאות מהיר ויעיל


בתקופת הסגר נרשמה ירידה דרמטית בהיקף הפשיעה מהסוג הישן. אלה אולי בשורות טובות, אבל בעוד פורצים וגנבים מתקשים לפעול כשהחנויות סגורות וחצי מדינה יושבת בבית, פושעי סייבר חוגגים כשהמכירות ברשת שוברות שיאים. אם נרצה לצאת בתחזית הגיונית מאוד, הרי שקרנות הון סיכון וגם משקיעים פרטיים בעלי וותק בתחום של מימון סטארטאפ בהחלט ירצו לרכוב על הגל הזה. כל גוף שסבל בשנים האחרונות ממתקפת סייבר וכל חברה עסקית שחוששת מהונאות, ישמחו להשתמש בפלטפורמות טובות יותר, לזיהוי הונאות, עצירת פישינג, מניעת גניבות של פרטי כרטיסי אשראי וכדומה.


כן להשקעות בשיפור חווית משתמש


מספר המשתמשים בשירותים דיגיטליים ומספר הגולשים באתרים סביב העולם זינק בגלל הסגר. אנשים שחשו בעבר שהם “קשישים” מכדי להשתמש בזום, החלו להשתמש בשירות שיחות הוועידה על בסיס יומי. אנשים שהיו רגילים לקרוא עיתונים מודפסים, “כמו פעם”, יושבים בבית וצורכים מידע באדיקות, אונליין. אבל כדי שאנשים יכנסו לאתר אחד ולא לאתר אחר, נדרשת השקעה בשיפור חווית המשתמש. ככל שהגולשים מבלים יותר זמן באתרי תוכן ואתרי מסחר, כך הם פחות סובלניים כלפי אתרים שמעוצבים בצורה מיושנת או שלוקים בחווית המשתמש בגלל חוסר התאמה לחלק ממכשירי הקצה. בנקאות הייטק צפויה לקבל בברכה יזמות שתיצור פלטפורמות עסקיות, לשיפור אתרים קיימים או חדשים, מבחינת חווית המשתמש בכל הרמות.


טיפים לפניה נכונה למשקיע


לא מספיק שיש לכם רעיון טוב, כדי להשלים גיוס כספים לסטארט אפ בצורה משביעת רצון. אפילו אם יש לכם רעיון מעולה, שיתאים לימינו אלה, אתם צריכים לפנות בצורה הנכונה, למשקיעים הנכונים.
– העדיפו לפנות למשקיע שיש לו ניסיון בתחום שבו אתם עוסקים – אם הרעיון שלכם עוסק בתחום המכשור הרפואי, למשל, אל תבזבזו את זמנכם בפגישה עם משקיעים שמבינים, מכירים ופועלים בתחום הפינטק.
– יזם שלא יאמין בעצמו, איש לא יאמין בו – לפני שתיגשו למשקיע, עליכם לשאול את עצמכם היטב עד כמה אתם מאמינים בערך שלכם ובערך הרעיונות והחזון שלכם. אם אתם מגיעים לפגישה עם פחות מאשר אש בעיניים, קשה להאמין שמישהו אחר יאמין בכם. אך כמובן, הלהט הפנימי הוא תנאי הכרחי אך לא מספיק.
– הגיעו למשקיע עם רעיון בשל – לא מספיק לתאר את הרעיון שלכם בצבעים יפים. גיוס הון משמעותי יוכל להתקדם רק לאחר שתוכלו להראות לכל הפחות התחלה של פיתוח או לפחות לאחר כשביססתם את ראשיתו של צוות מפתחים, עם חלוקת עבודה נאותה.
– העדיפו משקיעים שלא רק נותנים לכם כסף – כיום יותר מתמיד כדאי לפנות למשקיעים שמביאים איתם ערך מוסף. משקיעים שהשם שלהם פותח דלתות, שיש לכם קשרים, שהם מכירים היטב את השוק, שהם יודעים לאפיין מוצרים ויכולים לעוזר לכם להתמודד עם תחרות, לרשום פטנטים ולהצליח בחו”ל.
– דעו כמה נחוץ לכם – אל תגיעו למשקיע ואל תנסו לעניין בנקאות לסטארט אפ ברעיון שלכם, לפני שאתם יודעים כמה כסף תצטרכו להשקיע בפיתוח. אפילו הרעיונות המעולים ביותר נופלים בגלל שיתרת המזומנים נשרפה, לפני שניתן היה לעבור לשלב הבא בגיוס הון.
– הגיעו למשקיע חדורי אמונה אך גם עם יכולת לענות על כל שאלה. השתדלו להגיע כשמאחוריכם צוות פיתוח או לכל הפחות אב טיפוס בסיסי או רשימת יישומים ממשיים ולוחות זמנים לביצוע.