back to Blog

איך משקיעים במניות “היי-טק”

השווקים הפיננסים באופן כללי ושוק ההון בפרט מושכים סוחרים מכל העולם ובין כל מאות אלפי המניות שקיימות, קיים סקטור אחד שמרכז עניין רב, סקטור זה הינו סקטור “היי-טק”.

לפני שנתחיל לדבר על “איך להשקיע במניות “היי-טק” , עלינו לעשות סקירה כוללת ממעוף הציפור על מה זו מניית טכנולוגיה, היכן נסחרת? ואיך מוצאים אותה.

מה אלו מניות ה”היי-טק”?

מניות ה”היי-טק”  אלו מניות של חברות שעיקר התמחותן הינו “היי-טק” או בתרגום עברי פשוט – “טכנולוגיה”. מניות טכנולוגיה אלו מניות של חברות ישראליות  או אמריקאיות שמתעסקות בייצור של פטנטים טכנולוגיים, אפליקציות, תוכנה ועוד..

הדרך הנכונה למציאת המניות הללו בשוק הישראלי והאמריקאי?

בשוק ההון הישראלי והאמריקאי, הבורסות מחולקות ומקוטלגות לפי מדדים.

המדדים מרכזים כל תחום ותחום לפי סקטורים, לדוגמא: סקטור הגז, סקטור הנדל”ן ואף סקטור הטכנולוגיה (קיימים מדדים המרכזים בתוכם את המניות הגדולות והחזקות ביותר, את המניות הקטנות ביותר ועוד…) בשוק הישראלי, מניות סקטור הטכנולוגיה החזקות ביותר מרוכזות תחת “מדד הבלוטק” המרכז בתוכו כ 60 מניות. המדד המרכז את מניות הטכנולוגיה נקרא מדד ה “נאסד”ק” או באנגלית מדד ” NASDAQ” National Association of Securities Dealers Automated) Quotations  בתרגום לעברית –”  מצגת שערים אוטומטית של האגודה הלאומית לסוחרי ניירות ערך”. מדד הנאסד”ק מרכז בתוכו כ 3000 מניות (בקירוב) טכנולוגיה.

טיפ – לאור העובדה כי “טכנולוגיה” היא כלל עולמית וכאשר מפתחים מוצר טכנולוגי זה או אחר במדינה מסוימת, לרוב, נוצרת דרישה של אותו מוצר גם במדינה כמו ארצות הברית, חלק ניכר ממניות הטכנולוגיה הישראליות הינן “דואליות”. המשמעות היא שמניה שנסחר מסוימת נסחרת גם בשוק הישראלי וגם בשוק האמריקאי . לימודי שוק ההון יעזרו לך להבחין בין מניה דואלית כזו שלא.

אז איך משקיעים במניות טכנולוגיה?

להשקיע זה קל – פשוט קונים. איך? מיד נסביר.

נשאלת השאלה, איך בוחרים באיזו מנית טכנולוגיה להשקיע, ופה הדעות חלוקות.

ניתוח טכני – דרך ראשונה באמצעותה ניתן לבחור מניות “היי-טק” (או כל מניה אחרת) להשקעה היא באמצעות ניתוח טכני.

ניתוח טכני הינו ניתוח מניה לפי תנועות מחיר “גרפית” (זיהוי צורות והתנהגויות מחירים על גבי הגרפים) ניתוח טכני הינו הכלי הנפוץ ביותר אצל סוחרים ומשקיעים פרטיים.

בכדי לעשות ניתוח טכני על מניה, צריך לעבור קורס לימודי שוק  ההון אשר יאפשר לך בתור סוחר להתחיל לזהות התנהגויות במניות כגון, מגמות, תבניות, מחזורי מסחר, פריצות, מתנדים אוסולטורים ועוד…

 

ניתוח פונדמנטלי– ניתוח פונדמנטלי הינו “ניתוח מאזני חברה”.

באמצעות הניתוח הפונדמנטלי אשר נלמד אף הוא במסגרת לימודי שוק ההון, במשקיע יבצע רכישות של מניות על ידי ניתוח ביקושי המוצרים של החברה, רווחיותה, הנכסים שלה, השקעות עתידיות שלה ועוד…

בניתוח פונדמנטלי המשקיע נכנס ל”נבכי” החברה ומנתח את פעילותה הכולל הן ברמת המאקרו והן ברמת המיקרו. בכדי לבצע השקעות נכונות בעזרת ניתוח פונדמנטלי יש צורך (קריטי) להכיר את כל ההיבטים הכלכליים של חברותחברות ציבוריות לרבות ניתוח מאזנים, תשקיפים ועוד..

מה המתאים לי?

לרוב, כלכלנים ורואי חשבון מעדיפים את שיטת הניתוח הפונדמנטלי ככלי לבחירת מניה בעוד הסוחרים הפרטיים מעדיפים את הניתוח הטכני.

בחרתי מניה, איך אני משקיע במניות “היי-טק”?

בחרת שיטה לנתח איתה את המניות ועכשיו אתה רוצה לבצע את העסקה. בכדי לעשת זאת, עליך לפנות לבנק או בית השקעות לבקש מאותו גוף “שירותי ברוקראג'”

שירות זה הינו שירות באמצעותו אתה תוכל לבצע עסקאות באופן עצמאי במניות.

כאשר תבקש מהבנק שירותי ברוקראג’, מה שהם יעשו זה:

א.      יספקו לך תוכנת מסחר דרכה תוכל לבצע את הפעולות באופן עצמאי.

ב.      יספקו לך מספר טלפון לחדר מסחר דרכו אשר דרך מספר זה אף כן תוכל לבצע עסקאות.