back to Blog

איך מבצעים מימון פרויקט שיפוץ בנין?

מי שרוצה להעלות את ערך הדירות בבניין שברשותו או את ערכו של המבנה בו הוא מתגורר, מי שמעוניין לשפץ דירה או בניין על מנת להעלות את איכות החיים במקום, כמו גם לבצע שיפוץ לצורך השקעת נדל”ן  – יודע בוודאי מהם טווחי המחירים של מימון פרויקט שיפוץ בניין אשר נחשב מסיבי ויקר, לכן חשוב להבין כיצד אפשר לממן את שיפוץ הבניין בקלות!

הדרכים השונות שניתן לנקוט בהן עבור מימון פרויקט שיפוץ בניין

כיום ישנם מגוון מבנים אשר דורשים שיפוץ, בין אם מדובר בשיפוץ מסיבי הכולל הנחת תשתיות חדשות, הוספת מרפסות, שיקום המבנה, חיזוק עמודים, כמו גם שיפוץ ואיטום מחודש: בעוד שחברות בנייה מקצועיות וקבלנים מורשים, הם אלה שיכולים לבצע את השיפוץ על הצד הטוב ביותר.

עם זאת ולמרות הצורך בשיפוץ מבנים באופן מידי, לא כל בעלי המבנים או בעלי הדירות במבנה משותף יכולים להרשות לעצמם הוצאה גבוהה מידי ועלויות גבוהות של שיפוץ מבנים עם חברה מקצועית כמו חברת אורגד שיפוץ מבנים, לכן חשוב לדעת כיצד אפשר בכל זאת לבצע שיפוץ?

מימון באמצעות חברות יזמות ובנייה – כיום ישנן שלל חברות בנייה ויזמות אשר מסייעות לבעלי מבנים לבצע שיפוץ בניין, תוך תכניות מימון מתאמות אישית ללקוח המשפץ. חברות בנייה מקנות שיפוץ בניין שבמהלכו איך התחייבות כספית הדרושה מהלקוח מראש, אלא תשלום על פי התקדמות העבודה במבנה.

בכך יכולים הדיירים לחלק את העלויות לתשלומים ולשלם רק על עבודת שהתבצעה, מה שגם פותר את בעיות העדר האמון בחברות הבנייה (אשר לעיתים מתרשלות בזמן הבנייה ולא מסיימות את התהליך עד סופו), תוך הקניית תהליך איכותי ומקצועי.

סיוע של הרשויות המקומיות – נסו לקבל את סיוען של הרשויות המקומיות בשיפוץ הבניין שלכם. כיום מבנים שנבנו בשנים הקודמות לשנת 1974, נועדים לשימור או לפרויקטים שונים כמו תמ”א 38, פינוי בינוי, התחדשות עירונית ועוד.

נסו להעלות את נושא שיפוץ המבנה מול הרשויות ומול משרד הבינוי והשיכון, ובדקו כיצד תוכלו לקדם את הפרויקט על ידי יזמים וחברות בנייה העוסקות בתמ”א 38 ושאר פרויקטים ומוכנות ולהוציא לפעול את תכנית השיפוצים והחיזוק, במבנה שלכם.

חלוקת תשלומים נכונה – בדקו כיצד אפשר לחלק את השיפוץ בין דיירי המבנה ובעלי הדירות ולבצע חלוקה נכונה והוגנת, לדוגמא: בהוספת מעלית החלוקה בין הדירות פועלת לפי גבהים כך שהדיירים בקומות הגבוהות ישלמו יותר מאלה בקומות הנמוכות. עם זאת בנייה ועיצוב גינה במבנה, תשמש את הדיירים בקומת הקרקע, לכן גם כאן המחיר יחולק בהתאם. זכרו כי באמצעות שיתוף פעולה ושיתוף הון לביצוע שיפוצים, ניתן להוציא לפועל מימון פרויקט שיפוץ בניין, בקלות.

קבלת הלוואה – נסו לפנות אל הבנקים המסחריים ולהבין כיצד תוכלו לקבל הלוואה עבור מימון פרויקט שיפוץ בניין. במידה והבנק סירב לבקשה שלכם, או הציע לכם הלוואה בריבית גבוהה: חשוב לפנות אל חברות  חוץ בנקאיות ולבדוק מהן יכולות להציע לכם בתחום המימון וההלוואות לשיפוץ בניין.

לסיכום, כדי לקבל מימון פרויקט שיפוץ בניין אפשר להיעזר בשלל גופים מסחריים, גופים ציבוריים ואף בעמותות. לכן חשוב כבר עכשיו להתחיל לברר ולמצוא את הדרך הטובה ביותר לשפץ את המבנה שלכם.