back to Blog

ראש יצירתי – כך תבחרו את התחום המתאים עבור יזמות עיסקית

רבים רוצים להפוך ליזמים, רבים רואים את עצמם כבעלי אמביציה, אבל לא די בכך כדי להפוך באמת ליזמים מצליחים. במידה רבה, יזמות עיסקית מוצלחת מתבססת על רצון ועל אנרגיה חיובית. אבל יחד עם זאת, חשוב לא פחות שכל יזם ימצא את התחום המתאים. בחירה יצירתית יכולה להיות ההבדל בין הצלחה לבין כישלון צורב.  לבחירה התחום הנכון יש לכך כמה היבטים. זה צריך להיות תחום המתאים ליזם באופן אישי. במקביל, זה צריך להיות תחום שניתן להתבסס בו, שיש לו ביקוש. אם זה גם יכול להיות במקביל תחום חדש יחסית, שאין בו מתחרים רבים והוא עונה על צורך ממשי של לקוחות – אז ההצלחה תהיה מובטחת.

יזמות עיסקית – המוטיבציה מניעה קדימה

אם מישהו רוצה להקים עסק או לעמוד בראש יזמות עיסקית רק כדי להרוויח כסף, הוא לא בהכרח ייכשל אבל הוא גם לא יצליח באמת. אם בודקים מיהם היזמים הגדולים ביותר, היצירתיים ביותר, המצליחים ביותר, הרי שאצל כולם המוטיבציה הייתה משהו אחר. חלק מהיזמים היו כאלה שחשבו שהם יכולים להעלות רעיון בתחום טכנולוגי, שיפתור בעיה שטרם זכתה לפתרון. חלק מהיזמים רצו לספק מענה באמצעות שיפור של מוצר קיים, שאיננו מספיק טוב. יש יזמים שרצו לשפר את חווית המשתמש ויש כאלה שפשוט רצו לעשות משהו שמעניין אותם בכל מאודם. כאשר קיימת מוטיבציה פנימית להשיג הישג מסוים והרעיון להרוויח ממנו כסף בא רק במקום השני – גדול יותר הסיכוי להצליח.

לחשוב חדש

מי שרוצה לבחור את התחום המתאים עבורו ומי שרוצה לשפר את סיכויו לקבל מימון לעסקים מתחילים צריך לחשוב חדש. במילים אחרות, צריך לחשוב על החידושים שהצליחו בשנים האחרונות והמגמות בעסקים ובטכנולוגיה. מי שמבין במדעי החיים, בביולוגיה או רפואה למשל, מכיר בוודאי את החידושים בתחום המחקר על מחלת הסרטן או אלצהיימר. אך החידושים במוצרים רפואיים טרם הגיעו להצלחה ממשית. הקמת יזמות עסקית שתשאף לשפר מחקר רפואי בתחומים אלה ולהציע פתרונות למשל – שיפור תפקוד המוח בקרב אנשים מבוגרים או פגועים – תוכל בהחלט להצליח.

כמובן שחשיבה חדשה יכולה להתבסס על מגמות טכנולוגיות ובנושאים רבים אחרים. למשל, איתור משקיעים למיזם חדש בתחום החברתי פיננסי בהחלט יכול להצליח למי שמאמין בתחום זה. בנקים חברתיים שזכו להצלחה בלתי מבוטלת ברחבי העולם צפויים, ככל הנראה, להצליח גם בישראל. בחירה בתחום חדש, שמדבר אל ליבו של היזם יש לו רצון לקחת אותו קדימה, בהחלט תוכל להניע מיזם עסקי מוצלח.

פוטנציאל גידול ורווח

איך עוד כדאי לבחור את התחום המתאים מבחינה עסקית? ללא ספק כדאי לשים לב לתחומים שיש בהם פוטנציאל לרווח ומקור לגידול. לפני שיוצרים קשר עם מרכז טיפוח יזמות כדאי לבדוק האם התחום שנראה לכם מתאים טומן בחובו פוטנציאל לגידול בהכנסות. זה נכון בין אם מדובר בפתיחת חנות אינסטלציה קמעונאית ובין אם מדובר בהקמת מיזם טכנולוגי המבוסס על אלגוריתם משוכלל. יזמות שנכנסת לתחום רווי במתחרים בלא שיש לה מודל עסקי מיוחד או ערך מוסף – לא תגיע רחוק.

בחר לך נישה

יש חברות טכנולוגיה שבוחרות לפתח מוצר טכנולוגי שעונה על צורך רחב, של ציבור גדול. אך עבור יזם מתחיל יש גם אפשרות אחרת. אפשר לחפש נישה שאולי איננה רווחית בשביל חברה מבוססת, אבל תוכל להניב לא מעט הכנסות עבור יזמות חדשה ונמרצת. מי שמוצא נישה פנויה, רותם את המרץ והרצון לפתח רעיון או מוצר ומביא עימו ערך מוסף – יוכל לצפות לעתיד וורוד והצלחה יפה.