back to Blog

דגשים לגיוס משקיעים ועובדים לחברת סטארט אפ בישראל

אתם שומעים כל הזמן על כך שאנחנו אומת סטארט אפ, אבל האם אתם יודעים איך בכלל מקימים סטארט אפ? אחד השלבים המשמעותיים בפתיחת סטראט אפ הוא גיוס ההון, ובנוסף אליו תהיו צריכים לדאוג לחזון עסקי, משכורות לעובדים וגם הפקדות לפנסיה. הצוות המקצועי של חברת BR ייעוץ פיננסי מסביר לכם איך עושים את זה נכון.

מה צריך כדי לפתוח סטארט אפ?

אם אתם חושבים על פתיחת סטארט אפ כנראה יש לכם חזון או רעיון גדול שאתם רוצים להגשים, אבל כדי להקים חברה מצליחה צריך גם הון. הרעיון שלכם לא יוכל לקרום עור וגידים ללא מימון, אבל איך תשיגו את הכסף הדרוש?

גם אם הרעיון שלכם מושלם, גיוס הכסף עלול להיות משימה קשה. בשלב הראשון בדרך כלל נסכים לקבל כסף מכל אחד שמוכן לתת לנו, אבל חשוב לא להתפשר על התנאים. בשלב מתקדם יותר של הסטארט אפ ננסה להשיג כסף ממשקיעים שמבינים בתחום ולמנף את הידע והקשרים שלהם לטובת המיזם.

חברות למימון סטארט אפ

כדי להשיג מימון לסטארט אפ ניתן להיעזר בחבורת שונות שמתמחות במימון סטארט אפים מתחילים. קיימות חברות שמהוות זרוע בנקאית ומקשרות ביניכם לבין משקיעים, קרנות הון סיכון, בנקים מסחריים וקרנות סיוע ממשלתיות.

היתרון הגדול בפניה לחברה המתמחה בפתרונות מימון לסטארט אפים הוא שהחברה הזו מכירה את התחום ויודעת כיצד לסייע לכם. אתם כיזם בודד וחסר קשרים לא יודעים אל מי לפנות, ולחברה כבר יש קשרים עסקיים שיסייעו לה לקשר ביניכם לבין הגורמים הנכונים.

החברות האלה לא רק ישיגו לכם כסף למימון המיזם, אלא ימצאו כסף חכם שינתן על ידי משקיעים שמבינים בתחום שלכם. כך ההשקעה שתקבלו לא תהיה רק בעלת משמעות כספית, אלא גם תסייע לכם לפתח את הסטארט אפ שהקמתם.

איך מגייסים עובדים?

גיוס עובדים הוא הבסיס עליו נבנית החברה, וגיוס העובדים הנכונים יהיה קריטי לפעולתה של החברה. כדי לגייס את העובד תהיו חייבים לפרסם את המשרות שאתם מציעים באפיקים הנכונים, לראיין מועמדים ולברור את אלה שנראים לכם מתאימים במיוחד.

הפקדות לפנסיה ועד שעות נוספות- אילו זכויות מגיעות לעובדים שלכם?

אתם רוצים לגייס את העובדים הטובים ביותר, אבל אתם חייבים לזכור שאתם חייבים לדאוג לזכויות העובדים. מלבד החובות המעוגנות בחוק, עליכם לזכור שעובד טוב הוא עובד שטוב לו, לכן עליכם להקפיד על כל הזכויות כולל הפקדות לפנסיה.

לא משנה אם עד עכשיו הייתם שכירים או עצמאיים, השלב בו אתם הבוסים הוא שלב חדש, לכן חשוב שתכירו את כל החוקים והנהלים. כבעלי עסק אתם מעסיקים עובדים ומחויבים לדאוג להם להפקדות לפנסיה וזכות סוציאלית נוספת כקרן השתלמות, תשלום עבור שעות נוספות ועוד. חשוב שתכירו את החוקים ותתנהלו על פיהם כך שהחברה שלכם תתפקד על הצד הטוב ביותר.