back to Blog

כיצד עובד שיווק סטארט אפ

קודם כל צריך רעיון חדשני באמת. אחר כך – בדיקות היתכנות קפדניות על מנת לוודא שזהו רעיון שניתן למימוש. בשלב הבא עובדים מסביב לשעון כדי לפתח את הרעיון ואת המוצר ותוך כדי גם מגייסים כסף הכרחי, ועושים עוד לילות כימים כדי לבחון את המוצר ולנכש באגים, וכשסופסוף יש גרסה מוכנה לשימוש זהו רגע מרגש מאוד בחיי סטארט אפים, אבל עדיין חסר דבר אחד חשוב: לקוחות.

על מנת שגם אלה יבואו, ובהמוניהם, צריך להשקיע בשיווק ובמיתוג עסקי, וכדאי מאוד לעשות זאת באמצעות משרד פרסום בעל ניסיון בעבודה עם סטארט אפים.

למה חשוב לעבוד עם משרד פרסום מנוסה?

שיווק סטארט אפ אינו דומה לשיווק מוצרים או עסקים אחרים, שכן מדובר בחברה בתחילת הדרך כשבמקרים רבים המוצר שהיא מציעה הוא חדשני במיוחד.

מסיבה זו, בשלב הראשוני של השיווק יש לאתר, בצורה מדויקת במיוחד, מיהם הלקוחות הפוטנציאליים – הנקראים “Early Adopters” – ולנסות לגייס אותם, ולשם כך יש צורך במשרד פרסום שיודע לאפיין את אותם “מאמצים מוקדמים” שאוהבים לנסות טכנולוגיות חדשות ובפרט את המוצר שפיתח הסטארט אפ הספציפי.

בנוסף כדאי לזכור שאנשי הסטארט אפ אמונים על חדשנות טכנולוגית ומן הסתם בקיאים מאוד בתחום פעילותו של הסטארט אפ, אבל אין להם את הידע החיוני הדרוש לשם מיתוג עסקי ושיווק אפקטיבי – ניסיון למשוך לקוחות ללא עזרת אנשי מקצוע מיומנים עלול לחשוף את הסטארט אפ ואת המוצר מבלי ליצור קהל לקוחות נאמן וכך עלול הסטארט אפ לאבד את היתרון שיש לו על פני מתחרים פוטנציאליים.

בלוגים, פוסטי אורח ופתרונות יצירתיים

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר ליצור מיתוג עסקי אפקטיבי עבור סטארט אפ היא בלוג מושקע.

כדאי לזכור שאנשי הסטארט אפ צברו ידע יקר ערך במיוחד במהלך פיתוח המוצר בתחום שמן הסתם רבים מתעניינים בו, ובפרט הלקוחות הפוטנציאליים – ידע זה הוא משאב חשוב במיוחד במסגרת שיווק סטארט אפ שכן הוא מאפשר למתג את החברה הצעירה כאיכותית ומובילה למרות שהיא אינה מוכרת.

כתיבת בלוג שהדגש בו אינו על שיווק המוצר או פרסום אלא על תכנים שהגולשים יכולים להיעזר בהם, וקידום הבלוג על ידי משרד פרסום מנוסה, תמשוך תנועה רבה אל האתר של הסטארט אפ, תיצור סביבו עניין ובאזז, ותוך זמן לא רב יהפכו גולשים רבים ללקוחות.

במקביל כדאי לכתוב גם פוסטי אורח באתרים מובילים בתחום: אתרים אלה ישמחו לקבל תוכן איכותי והסטארט אפ יזכה לחשיפה נרחבת כמו גם לתרומה נוספת למיתוג.

אלה הם כמובן רק הצעדים הבסיסיים בשיווקו של סטארט אפ, ועליהם יש להוסיף פתרונות יצירתיים המותאמים במיוחד לסטארט אפ הספציפי ולמוצר שהוא פיתח. פתרונות שכאלה מאפשרים חשיפה מקסימלית גם כשתקציב השיווק מוגבל (ולרוב זה המצב כשמדובר בסטארט אפ) ואת מיתוג החברה כיצירתית וחדשנית, שני ערכים שתמיד טוב לחבר לחברת הזנק.

מתי כדאי ליצור מיתוג עסקי לסטארט אפ?

במבט ראשון, החיבור בין המונחים “מיתוג עסקי” ל”סטארט אפ” נשמע מעט משונה, אבל בלא מעט מקרים מיתוגו של סטארט אפ בשלב מוקדם בחייו, ואפילו לפני שפונים לקהל הרחב או אפילו לפני שיש מוצר מוכן לשווק, עשוי להיות ההבדל בין הגשמת החלום לבין הצטרפות לסטטיסטיקה העגומה של הסטארט אפים שלא מצליחים להבשיל למרות הפוטנציאל הרב.

מיתוג כבר בתחילת הדרך מאפשר לאנשי הסטארט אפ להבין טוב יותר את מהות המיזם, לאפיין קהל יעד ולהטמיע זאת כבר בשלב פיתוח המוצר, לגבש את התרבות הארגונית סביב הערכים הנבחרים וגם לגייס הון בקלות רבה יותר.

ניתן כמובן גם להשקיע במיתוג ראשוני בלבד בתחילת הדרך, ואז, כשכבר יש מוצר מוכן ובמסגרת שיווק סטארט אפ להפוך אותו למדויק יותר ועשיר יותר.