back to Blog

רעיונות לגיוס כספים לסטארט אפ

גיוס כסף לעסק הוא אחד המכשולים הקשים ביותר בדרך להצלחה, אבל עם התכווננות נכונה והתמקדות במטרה תוכלו גם אתם למצוא לא מעט רעיונות לגיוס כספים בדרך להון הנדרש כדי לממש את היוזמה והחלום שעומד מאחוריה.

מה דעתכם ללמוד בקורס מסודר את אמנות גיוס הכספים לסטארט אפים?

הטכניון, או ליתר דיוק היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של המוסד האקדמי המוערך, מציעה קורס תמציתי וממוקד המקנה ידע פרקטי, רעיונות וכלים מעשיים לגיוס כספים עבור סטארט אפים. המרצים בקורס זה, שנלמד בקמפוס שרונה בת”א וכולל 7 מפגשים בני 5 שעות אקדמיות כ”א, הם מבכירי תעשיית הון הסיכון בישראל ומטובי אנשי המקצוע בתחום מימון העסקים, ובין הנושאים המרכזיים:

* הדגשים הייחודיים של גיוסי כספים בשלבים השונים של הסטארט אפים

* כיצד ליצור פרזנטציות משכנעות במיוחד

* איך להגן על קניין רוחני ופטנטים

* גיוס הון בשיטות שונות – מימון המונים, אנג’לים, חממות, מענקים ממשלתיים

* מציאת משקיעים אסטרטגיים

* הפן המשפטי של גיוס משקיעים

ועוד ידע חיוני וכלים שיובילו אתכם אל המשקיעים האופטימליים מבחינתכם, וכן מפגשים עם אנשי קרנות הון סיכון שעשויים לפתוח דלתות חשובות עבורכם.

חממות טכנולוגיות ואקסלרייטורים

כשמחפשים רעיונות לגיוס כספים כדאי לבחון את האופציה של חממה טכנולוגית או תוכנית האצה (אקסלרייטור, שיש הרואים בה חממת משנה שמכינה את המיזם לחממה העיקרית ובכל מקרה היא מתאימה מאוד לסטארט אפים בתחילת דרכם).

מסגרות אלה מעניקות סכומי כסף – בחממה עד 2-3 מיליון ש”ח ובמאיצים בדרך כלל כמה עשרות אלפי דולרים. בשני המקרים התמורה הנדרשת היא אחוזים במיזם ועוד כדאי לדעת שלצד התמיכה הכספית מעניקות החממות ותוכניות המאיצים גם סיוע לוגיסטי, משפטי, שיווקי ועוד.

קרנות הון סיכון ומיקרו קרנות

קרנות הון סיכון הן קרנות המתמחות בתחום של השקעות בסטארט אפ. בין הבולטות שבהן ניתן לציין את פיטנגו, כרמל ונצ’רס, פירסט טיים, סקויה, innovation endeavors, פלאס ונצ’רס, אינטל קפיטל, סיסקו אינווסטמנטס ו-JVP.

אחת המגמות הבולטות בתחום זה היא הקמתן של מיקרו קרנות רבות – קרנות קטנות, גמישות וזריזות, שמתאימות למיזמים שלא זקוקים להון רב אלא דווקא לגמישות מרבית.

מימון המונים

הרעיון של מימון המונים פשוט: במקום לשכנע אדם אחד (או קבוצה קטנה של אנשים) להשקיע בכם סכום כסף נכבד, שכנעו המון אנשים להשקיע סכומי כסף צנועים יחסית.

חשוב להדגיש: שיטה זו של גיוס הון אינה מתאימה לכל מיזם, ובפרט לא מקובלת כשמחפשים השקעה בסטארט אפ (ובפרט לא בשלבי התפתחות מתקדמים יחסית).

באופן כללי סכומי הכסף המגויסים בדרך זו צנועים יחסית, אם כי למי שיש רעיון מקורי שפותר צורך אמיתי והוא זקוק לסכום כסף לא גבוה במיוחד כדי למשל לפתח אבטיפוס או כדי לייצר סט ראשוני של מוצרים, הרי שאתרים כמו מימונה, הדסטארט, קיקסטארטר, ג’אמפסטארטר ואחרים בהחלט עשויים להוות פתרון מעולה. עוד כדאי לדעת שלא קל להתבלט בכל אותם אתרים וברוב המקרים מומלץ להיעזר באנשי מקצוע לצורך יצירת קמפיין שאכן יצליח לרתום את ההמונים ולגייס את ההון הנדרש.

עוד רעיונות לגיוס כספים

עוד רעיונות לגיוס כספים הם הבנקים, שהולכים ומתמחים יותר ויותר בהשקעה במיזמים עסקיים חדשניים ובפרט בסטארט אפים, וגם גיוס הון מקרובי משפחה או הון עצמי עדיין רווחים מאוד.

בכל מקרה כדאי לדעת שגיוס הון ממקורות חיצוניים על סמך רעיון בלבד אינו מומלץ (פרט לאופציה של מימון המונים) וכי מומלץ לנצל את קמפיין גיוס הכספים גם לצרכים נוספים – למשל מציאת משקיע בעל ידע וניסיון שעשוי לתרום בדרכים רבות ולא רק באמצעות מתן הכסף.