back to Uncategorized

מהי יזמות טכנולוגית?

אנחנו נמצאים בשיא הצמיחה של עולם ההייטק. יזמים מכל העולם פועלים כדי לפתח מוצרים חדשניים במגוון תחומים שיכולים לשפר את איכות חייהם של הצרכנים. אנחנו מדברים על עלייה שנתית של כחמישה אחוזים במספר חברות הסטארט אפ, וזה רק בישראל.
אם גם אתם רואים את עצמכם כחלק מאותה קהילת יזמות טכנולוגית, המאמר הזה נכתב בדיוק בשבילכם.


מהי יזמות טכנולוגית?


כדי להבין בעולם ההייטק, סביר להניח שתצטרכו מילון צמוד. בטח יצא לכם להיתקל בלא מעט מושגים מסובכים, אז בואו נפשט לכם. “יזמות טכנולוגית” זה בעצם שם תואר מקביל ל”סטארט אפ” (חברת הזנק בעברית). חברת סטארט אפ היא חברה שמוקמת בזמן קצר כדי לפתח רעיון חדשני בעולם ההייטק.
כשזה מגיע לחברות סטארט אפ, שלושה דברים חשובים במיוחד: זמן מחקר וכסף.
הדרך מהרעיון אל המוצר הפיזי המוגמר ארוכה ומסובכת, ויהיה עליכם ללכת בה אם אתם רוצים להצליח.


איך אפשר להתחיל לממש רעיון חדש לסטארט אפ?


אם יש לכם רעיונות לסטארט אפ שאתם לא רוצים לשמור במגירה, הגיע הזמן שלכם להתחיל לפעול. אז בואו נעבור על כל השלבים שיזם צריך לעבור דרכם כדי להפוך את הרעיון שלו לסטארט אפ מצליח. עצה: לא כדאי לכם לדלג על אף שלב.

מחקר מעמיק– המחקר הוא השלב הראשון, והוא בעצם יקבע האם יש לכם טעם להמשיך עם הרעיון או שתצטרכו לזנוח אותו ולחשוב על אחד חדש. המטרה של המחקר היא להציף שאלות חשובות: קיים בשוק מוצר דומה לשלכם? מישהו מחזיק בפטנט על המוצר? איזה ערך מוסף המוצר שלכם נותן ללקוח? במידה וקיים מוצר דומה בשוק, למה שהלקוח יעדיף את שלכם? במידה ולא קיים מוצר דומה לשלכם, שאלו את עצמכם למה? בצעו מחקר שוק מקיף, הגדירו את קהל היעד הספציפי, בדקו את פוטנציאל הרווחיות של המוצר.


אסטרטגיה ותוכנית עסקית– כתבו תוכנית עסקית מפורטת ביותר על המוצר, הייחודיות בו, הצורך שהוא עונה עליו, גודל השוק, המודל העסקי, ואיך ניתן לתרגם את המוצר לכסף. אם אתם יכולים להתחיל לעבוד על פיתוח המוצר, בטח תצטרכו מימון קטן (בין אם זה ממשקיע חיצוני או מהמעגל הקרוב שלכם), ולצורך זה תצטרכו תוכנית עסקית מסודרת.


גיוס עובדים– לא סתם אומרים שטובים השניים מן האחד. עבודת צוות תעלה את הסיכויים שלכם להשיג מימון, ומעבר לזה- חברה כוללת כמה תחומי אחריות, עדיף שתעסיקו אנשי מקצוע כדי שגם אתם תוכלו להתמקד בתחום שאתם טובים בו במקום להתפזר.


פיתוח המוצר– חשוב לציין שעוד לפני שלב פיתוח המוצר תוכלו לנסות לגייס כספים, זה שלב יחסית מתקדם, הרעיון שלכם כבר התחיל לקבל צורה. תוכלו לפתח את המוצר בעצמכם או להיעזר בחברת פיתוח חיצונית.


רישום פטנט– בדקו אם אתם יכולים לרשום פטנט על המוצר. יש תעשיות שבהן זה לא נחוץ, אבל יש תעשיות שבהן פטנט רשום על מוצר (עם התמקדות בפרטים הטכניים) יכול לעזור לגייס הון ולבסס את החברה.


חיפוש משקיעים– יש הרבה מקורות שמהם תוכלו לקבל השקעה בסטארט אפ שלכם, אבל קחו בחשבון שהזמן הממוצע לגיוס השקעות אורך כחצי שנה. תוכלו לגייס כספים מאנג’לים (משקיעים פרטיים), קרנות הון סיכון, קרנות גידור, פאמילי אופיס, סינדיקטים וכו’.


אנחנו בלאומי טק מלווים הרבה חברות סטארט אפ ומספקים להן שירותי בנקאות שונים.
אנחנו מאמינים שאין תשובה אחת לשאלה “איך מקימים סטארט אפ”. הדרך מהרעיון אל המוצר המושלם ארוכה ומסובכת, אבל אנחנו מאמינים בהצלחה, וחשוב יותר מהכל- אנחנו כאן בשבילכם!
נשמח לעזור לכם למצוא משקיעים ולגייס את הכסף שדרוש לכם כדי לצאת לדרך עם הרעיון החדשני שלכם. צרו איתנו קשר עוד היום.