back to Blog

שאלת מיליון הדולר – יש לי רעיון לסטארט אפ מה הלאה

לא מספיק לחשוב על רעיון טוב כדי להצליח, אבל בלי רעיון טוב – אי אפשר כמעט אף פעם לצפות להצלחה מסחררת. בעידן הנוכחי, הרעיונות המריקים ביותר נרשמו על שמם של יזמים בעלי מעוף, שהשקיעו את מיטב מרצם לשם פיתוחו ושכלולו של רעיון מזוקק. אם גם אתם שייכים לאותו זן נבחר של בעלי רעיונות, אם גם אתם מוצאים את עצמכם קוראים שוב ושוב – יש לי רעיון לסטארט אפ מה הלאה, נסביר להלן מהו הצעד הבא שלכם כדי להפוך את הרעיון, למציאות.

יש לי רעיון לסטארט אפ מה הלאה? בדיקת מקוריות

ענף הטכנולוגיה מוצף באנשים חכמים, רבים מהם מלומדים ובעלי מעוף. למרות שלא כולם מצליחים להיות תמיד יצירתיים, לא חסרים אנשים שכבר מימשו רעיון מצוין ואפילו יותר מאחד. לכן, השלב הראשון לפני שאתם מתרגשים יתר על המידה מרעיון שצץ במוחכם הוא לבדוק עד כמה הרעיון הזה באמת מקורי.

הגיתם בעניין לאורך זמן או שלפתע צץ במוחכם רעיון מחוכם? מצאתם את עצמכם שואלים – יש לי רעיון לסטארט אפ מה הלאה? קודם כל בדקו באינטרנט האם מישהו כבר חשב על אותו רעיון בדיוק או אולי על רעיון כמעט זהה. ושימו לב – גם אם רעיון דומה כבר יושם בהצלחה זה עדיין לא סוף פסוק. בהחלט יתכן שתוכלו לבצע התאמות שונות ולהפוך את הרעיון לטוב יותר, משוכלל יותר, ישים יותר.

מגייסים צוות פיתוח

יש כאלה שממהרים עם הרעיון שלהם אל משקיעים אפשריים. אנו מציעים לנשום עמוק ולעשות משהו נוסף, לפני מהלך של גיוס משקיעים סטארט אפ. קודם כל, גששו אצל חברים ואנשים שאתם סומכים עליהם, כדי לדעת האם הרעיון נראה טוב גם לעמית ולא רק בתוך הראש שלכם. אם השתכנעתם שהרעיון אכן טוב, אל תהססו. חפשו שותף אחד או יותר והתחילו לבנות צוות פיתוח. תוכנית ורעיון שכבר עומדים מאחוריהם קבוצה של אנשים, צוות איכותי, יוכלו לגייס מימון בצורה מהירה וטובה יותר.

משקיעים קטנים מצטרפים

תוך כדי ארגון הצוות, יש לתת את הדעת למקורות מימון. בשלב זה, בתחילת הדרך, מימון סטארטאפ נעשה משילוב של הון עצמי ביחד עם משקיעים קטנים. משקיעים קטנים יחסית קל לגייס, והם יהיו בדרך כלל משכבת האנשים שאתם מכירים, שלמדתם איתם, אולי בני משפחה ולפעמים גם אנשים מהמעגל הרחוק יותר. אפשר לנסות לעניין משקיעים גם באמצעות הרשתות החברתיות.

שלב זה עדיין לא יתאים לשכנוע משקיעים מוסדיים להצטרף. זה נכון, כמובן, כאשר מדובר ביזם שזהו עבורו הרעיון הראשון ושאין מאחוריו סטארט אפ מוצלח בעברו. רק לאחר שקיימת התקדמות, שקיים כבר פיתוח כלשהו, אפשר לפנות לחממה טכנולגית או לעניין קרן הון סיכון קטנה או בינונית.

משקיעים וחותמים

יש לכם בשעה טובה משקיע רציני? תוכנית עסקית בסיסית? זהו הזמן לתת את הדעת לשלב המהותי שנקרא הסכם השקעה בסטארט אפ. עם כל ההתרגשות המלווה את הפיכתו של הרעיון למיזם שהולך ומבשיל, אסור להניח להתרגשות לגרום לצעד פזיז. הסכם מסוג זה חייב לענות על הציפיות של המשקיע מצד אחד, אך אסור שבעליו של הרעיון יקופח. במידה והמיזם אכן יצליח ובמידה ובהמשך יתבצע אקזיט או שתתבצע הנפקה של מניות, חשוב שכל השותפים להצלחה יקבלו נתח ראוי. אמנם, המשקיע מצפה לראות תמורה יפה עבור השקעתו והוא צפוי לקבל יותר רווחים ביחס ליזם, אבל גם היזם צריך ליהנות מכך ויש לדאוג לשמירה על שליטה בקבלת החלטות, כעת וגם בעתיד.