back to Blog

הקמת סטארט אפים מבטיחים

מעת לעת מתפרסמות בתקשורת, הן המודפסת והן האלקטרונית, רשימות שונות של סטארט אפים מבטיחים. באופן טבעי כל סטארט אפ חולם להיכלל ברשימה שכזו, ובראש ובראשונה בגלל שהדבר מהווה הצבעת אמון בחזון של היזם ובמוצר/שירות שהגה ושהוא מנסה לפתח. חשוב לזכור בהקשר זה כי יזמות עסקית היא תמיד חלום, וככזה הניסיון לממש אותו כרוך תמיד במכשולים ומהמורות, כך שאך טבעי הוא שיזמים יזדקקו לחיזוקים חיצוניים.

בנוסף סטארט אפ שמסומן כמבטיח זוכה לאינדיקציה משמעותית כי הוא בעל היתכנות עסקית אמיתית ויהיה לו קל יותר למשוך משקיעים כשיפצח בתהליך של גיוס כספים, וכמובן שגם הטפיחה לאגו (הייטק הוא תחום תחרותי מאוד בסופו של דבר) לא מזיקה.

יחד עם זאת, עיון ברשימות סטארטאפים מבטיחים ישנות – ובעולם ההייטק “ישנות” עשוי להיות גם לפני שנתיים-שלוש – מגלה לא מעט תקוות שלא התממשו והבטחות שהכזיבו, כך שהיכללות ברשימה כזו או אחרת אינה ערובה להצלחה ולהגשמת החלום, וחשוב לזכור זאת.

הופ, וזה אצלכם: Wilocity

להוריד סרט שלם, באיכות HD, לכל מכשיר, תוך פחות משנייה? זהו היעד של ווילוסיטי, ואם להסתמך על העובדה ששני מיליון שבבים המאפשרים העברת נתונים בקצב של 6-7GB לשנייה (!) כבר משולבים במכשירים שונים ובהם לפטופים של דל וטאבלטים של סמסונג, עושה רושם שהוא קרוב מאי פעם.

האתגר האמיתי של Wilocity הוא להשלים את פיתוח הטנכנולוגיה שתאפשר קצב הורדה מהיר במיוחד (עד 60-70 ג’יגה בשנייה) גם בסמארטפונים, ועל פי דיווחי אנשי החברה מקיסריה – אפשר בהחלט להיות אופטימיים.

תחזית איכות האוויר מוגשת בזכות BreezoMeter

כולנו עוקבים בדריכות אחרי תחזיות מזג האוויר, אבל ישנה תחזית לא פחות חשובה – זו שמנבאת את איכות האוויר, ובפרט מתריעה מפני זיהומים חמורים (שלמרבה הצער הופכים תכופים יותר ויותר).

בריזומיטר, הזוכה הגדולה בתחרות סטארט אפים מבטיחים בשם StartUp Open Israel שנערכה בירושלים בשנת 2014, מפתחת אפליקציה שמאפשרת לכל אדם לדעת בזמן אמת מה הוא נושם, וכך יכולה, בין השאר, לסייע לחולי אסטמה, קשישים וכל מי שזיהום האוויר מסוכן לו לדעת מתי עליו להיזהר במיוחד. על פי תוכניות אנשי החברה, האפליקציה תשולב במערכות מחשוב לביש.

ותודה לאדוארד סנודןCyberArk

סטארט אפים מבטיחים זקוקים גם לטיפת מזל, ואחד מאלה בעלי המזל במיוחד הוא CyberArk. כמובן שלא רק אלילת המזל אחראית להצלחה של סייברארק אלא גם האיכות הגבוהה של המערכת שפיתחה – מערכת המנטרת פעילות של “משתמשי על” (כלומר מנהלים ועובדים בעלי הרשאות רחבות במיוחד) ומזהה חריגות מחשידות.

הדלפת המסמכים הבלתי נתפשת בהיקפה של אדוארד סנודן, שניצל את מעמדו ב- NSA כדי להגיע למסמכים מסווגים במיוחד, הסבה את תשומת ליבם של ארגונים רבים ברחבי העולם לכך שאחת מנקודות התורפה המשמעותיות באבטחת המידע היא דווקא האנשים בעלי הסיווג הגבוה ביותר, אלה שנהנים מגישה חופשית למידע רחב היקף ויקר ערך – ובהתאם המערכת שפיתחה סייברארק הפכה ללהיט.

ההייטק בשירות הרפואה                                       

סטארט אפים מבטיחים רבים עוסקים בפיתוח מכשור רפואי מתקדם ובאופן כללי בחיבור רב הפוטנציאל בין רפואה, טכנולוגיה ורעיונות חדשניים.

אחד מהם הוא מיטר-אסיסט (MitrAssist), שהחל את דרכו במסגרת חממה עסקית מובחרת (משגב ונצ’ר) ואף זכה בשנת 2012 בפרס חברת החממה המצטיינת (פרס המוענק מטעם המדען הראשי של משרד הכלכלה). המוצר שמפתח מיטר-אסיסט, מסתם מיטראלי, יחולל קרוב לוודאי מהפכה בכל הקשור לטיפול במי שחלה באי ספיקת לב, ובפרט עשוי להציל את חייהם של אלה מביניהם שאינם יכולים לעמוד בניתוח לב פתוח (בארה”ב לבדה ישנם למעלה מ- 1.5 מיליון חולי ספיקת לב כאלה).