back to Blog

סיכום שנה: סטארטאפים מובילים לשנת 2014

הקמת סטארטאפים הפכה בעשרים השנה האחרונות לחלום של רבים וטובים. עסקאות ענק כמו אלה של מכירת מירביליס (הסטארט-אפ שפיתח את ICQ), כרומטיס, אופטונול (חברה שפיתחה שתל זעיר ומהפכני לטיפול בגלאוקומה ונמכרה תמורת 180 מיליון דולר), ווייז ועוד רבות אחרות הובילו ליצירת המון חיבורים בין יזמות עסקית לרעיונות בתחום הטכנולוגיה. לנוכח ההצפה לא קל להתבלט בתחום, וישנם לא מעט סטארט אפים שלא מצליחים להבשיל ובוודאי שלא להימכר, אבל מי שמצליח – מצליח בגדול. להלן רשימת הסטארטאפים הבולטים בשנת 2014:

שיתוף וידיאו: Yevvo וRounds

שני סטארט אפים שיש ביניהם לא מעט קווי דמיון הם Yevvo ו- Rounds.

חברת Yevvo גייסה ב- 2014 כ- 500,000 דולר מחברת ההשקעות Plus Ventures, אחת הבולטות בארץ והאפשרות שהיא מציעה, שיתוף וידיאו בין חברים בזמן אמת, היא אחד הקונספטים הטרנדיים ביותר כיום.

ראונדס הוא סטארט אפ ותיק יחסית, שהשיק השנה גרסה חדישה של האפליקציה שלו – גרסה שמאפשרת למספר חברים (עד 12) לנהל שיחות ועידה בווידיאו, לצפות ביחד בסרטים, להאזין יחד למוזיקה, לשחק באותם משחקים ועוד. חשוב להדגיש שזהו סטארטאפ שכבר יש לו מיליוני משתמשים פעילים בכל רחבי העולם.

מסודרים“, גרסת המציאות?                               

עוד סטארטאפ שזכה ללא מעט כותרות ב- 2014 הוא Jovie של איש הטלוויזיה אסף הראל. הראל, מי שהיה סטארטאפיסט מצליח בסדרת טלוויזיה (“מסודרים”, כמובן) הפך לכזה גם במציאות, וגילה כנראה שעבודה בסטארטאפ היא עסק משתלם יותר מעבודה בטלוויזיה לאחר שגייס כחצי מיליון דולר מקרן הון סיכון וכמה אנג’לים בולטים.

האפליקציה שפיתח הראל מאפשרת לשלב בין קטעי וידיאו אישיים של המשתמש לבין סצנות מוכנות וכך ליצור סרטונים משובחים במיוחד שכוללים אמירה אישית.

מניעת טעויות רופאיםMedAware

לצד אותם סטארטאפים שמטרתם בעיקר להוסיף עניין לחיים, ישנם גם כאלה שנועדו להציל חיים. אחד שכזה הוא MedAware שנוסד בשנת 2012 וביצע קפיצת מדרגה משמעותית ב- 2014 לאחר שגייסה כמיליון דולר. מטרתו: זיהוי טעויות של רופאים שעלולות לגרום לנזק בלתי הפיך ואף למוות.

סוללה מלאה בחצי דקה

אחת הבעיות העיקריות של הסמארטפונים (חוץ מזה שהם גורמים לנו להתמכר…) היא התרוקנותה המהירה של הסוללה. הסטארט-אפ StoreDot מפתח טכנולוגיה שתאפשר הטענת סוללה בחצי דקה (!) ולאחר שגייס 42 מיליון דולר בהחלט ניתן להכתיר אותו כאחד הסטארטאפים הבולטים של 2014 כמו גם אחד מאלה שמן הסתם רבים מאיתנו מאחלים לו בהצלחה.

מה רוצים הגולשים?

קליקטייל הוא סטארט-אפ המפתח מערכת שתוכל לאפיין את התנהלותו של כל גולש בכל אתר, באמצעות מעקב אחרי העכבר ואחרי ההקלקות השונות. בדרך זו, מאמינים אנשי קליקטייל, יוכלו בעלי אתרים לשפר אותם בהתאם להעדפות הגולשים וכך כולנו נוכל ליהנות מתוכן איכותי יותר באינטרנט.

בשנת 2014 גייסה חברת הזנק זו 17 מיליון דולר ואנשי מקצוע רבים מאמינים ביכולת שלה להבשיל לכדי חברה רווחית במיוחד לנוכח הביקוש העצום למידע על התנהגות הגולשים ברשת.

סטארטאפים אחרים בתחום זה שבלטו ב- 2014 הם אאוטבריין וטאבולה, שניתן גם להגדיר אותם כמתחרים באותה נישה – מתן המלצות לגולשים על תכנים ספציפיים.

שני הסטארט אפים האלה גייסו סכומים נכבדים בשנה האחרונה מקרנות הון סיכון: טאבולה 15 מיליון דולר (לאחר גיוס 25 מיליון בסבבים קודמים) ואאוטבריין 35 מיליון דולר (לאחר גיוס 65 מיליון בסבבים קודמים), ובהחלט נשמע עליהם גם ב- 2015.

תג מחיר: 350 מיליון דולר

חברה שנמכרה במחיר מרשים במיוחד (350 מיליון דולר!) ב- 2014 היא SuperDerivatives – וגם הרוכשת היא בהחלט מרשימה: המפעילה הגדולה ביותר בעולם של בורסות, חברת Intercontinental Exchange.

המוצר שפיתח הסטארט-אפ המצליח הוא מערכת המתמחרת ניהול סיכונים ומאפשר מסחר ושערוך בתחום הנגזרים הפיננסיים.