back to Blog

עבודה בסטארט אפ ועבודה בחברות הייטק – מה הם ההבדלים?

מהנדסים, מתכנתים ואחרים שנמצאים ברגע זה ממש בעיצומו של תהליך חיפוש עבודה שואלים את עצמם באיזה מסלול לבחור – האם לחפש עבודה בסטארט אפ? ואולי להעדיף עבודה בחברת הייטק, חברה יותר גדולה ומבוססת? בשום פנים ואופן לא ניתן לומר שלכל אחד, בכל מצב ובכל גיל כדאי לעבוד דווקא בסטארט אפ. בדיוק באותו אופן, לא ניתן לומר שלכולם כדאי לבחור באופן אוטומטי לעבוד בחברת הייטק מבוססת. איך כדאי לדעת מה יתאים לכם? בזכות ההבדלים – בשכר, בתגמולים, באופי העבודה הצפוי, ביציבות תעסוקתית.

עבודה בסטארט אפ ותגמולים עתידיים

אי אפשר לומר שמי שמחפש עבודה בסטארט אפ יסכים לעבוד בשביל שכר רעב. יחד עם זאת, ציפיות השכר חייבות להיות ריאליות ומתאימות למציאות. סטארט אפ הוא גוף שעתידו לא ממש מובטח וטרם קיים תזרים מזומנים ורווחים שיכולים להוות בסיס לתגמולים, לשכר ולתנאים שחברת הייטק מבוססת תוכל להציע. מהו בכל זאת הדובדבן של עבודה בסטארט אפ, מבחינה חומרית? מדובר באפשרות ליהנות מרווחים גבוהים במיוחד כאשר מדובר במיזם שיוכיח את עצמו.

בדיוק כמו עובדים שמתחילים לעבוד בסטארט אפ, גם משקיעים בסטארט אפ יודעים שיש אפשרות שהעסק לא יעבוד בסופו של דבר ושהמיזם כולו יסגר בתוך שנה, שנתיים או שלוש. יחד עם זאת, יש גם אפשרות להצלחה פנומנלית, יש אפשרות לאקזיט מפואר, יש אפשרות להגיע לרווח שאף חברה מבוססת לא תוכל להציע בפרק זמן מצומצם יחסית. מי שתגמולים עתידיים וסיכוי לרווח מאוד משמעותי מתאימים לו – סטארט אפ יהווה אופציה מועדפת.

בסטארט אפ מגוון יותר

עבודה בהייטק מאפשרת ליהנות לא רק מתנאים טובים אלא גם מעניין מקצועי. יחד עם זאת, אין מה להשוות בין הגיוון המקצועי שמצפה למי שעובד בסטארט אפ לבין מי שעובד בחברה מבוססת יותר. חברות טכנולוגיה מבוססות הולכות ומקבלות מבנה היררכי מגובש מאוד, כך שכל עובד הינו בעל תחומי אחריות ברורים, לכל אחד יש כובע מקצועי והגדרת תפקיד מדויקת. בסטארט אפ? בסטארט אפ הגדרות התפקיד הרבה פחות קשיחות, העיסוק היום יומי הרבה יותר מגוון ולמעשה ישנה ציפייה שכל עובד יזום, יגדיל ראש, יחפש לעצמו תחומי אחריות ויבדוק בכל יום במה הוא יכול לתרום.

חברת הייטק – בשביל היציבות   

עבור רבים, סטארט אפ ישראלי מהווה מקום עבודה חלומי דווקא בשל הגיוון המקצועי והאפשרות ליהנות מעשייה יום יומית דינאמית במיוחד. לעומת זאת, אין ספק שיש אנשים מוכשרים מאוד שמעדיפים יותר יציבות בעבודה. לעומת הדינאמיות ואי היציבות היחסית שמזמנת עבודה בסטארט אפ, בחברת הייטק מבוססת יותר אפשר למצוא יותר יציבות תעסוקתית ויותר יציבות קונספטואלית. אמנם גם חברות הייטק יכולות לפטר עובדים ואפילו להיסגר, אבל ככלל – חברות כאלה נחשבות ליותר יציבות, יותר סולידיות, יותר בטוחות. ככל שהחברה גדולה יותר ומבוססת יותר, אלמנטים אלה בולטים יותר.

חברת הייטק – יודעים מה מקבלים

מי שמחפש עניין בעבודה, מי שרוצה הזדמנות לגדול עם החברה, להפוך במהירות לבעל תפקיד משמעותי, להתפתח מהר מבחינה מקצועית, חברות סטארט אפ ישראליות מהוות דרך מצוינת להגיע לשם. יחד עם זאת, מי שעובד בהייטק, בחברה יותר מבוססת, יודע בדיוק (או לפחות בקירוב) מהו השכר החודשי, אילו בונוסים צפויים במקרה של הצלחת פרויקט כזה או אחר, מה סדר היום היומי, השבועי ובמידה מסוימת גם החודשי. בהייטק תלוש השכר החודשי יותר צפוי והתגמולים והתנאים יותר משופרים. אז יותר דינאמיות? יותר תנאים? אולי יותר עניין, אתגר, אפשרות לאקזיט? ענו על שאלות אלה וכך תדעו מה יתאים לכם.